1

Onderwerp: siliconen 3d muffin vormen - wat ermee te doen?

Hoi allemaal,

Ik heb van de AH diverse siliconen 3d muffinvormen die ik graag eens zou gebruiken maar eigenlijk weet ik niet zo goed wat er de bedoeling van is. Je bakt je muffin en dan? Wat is de handigste manier om deze cakejes te decoreren?

Misschien ligt de vraag heel erg voor de hand maar mijn inspiratie loopt even vast. Na een druk weekend zijn mijn hersens nog niet helemaal op dreef.

Tips zijn welkom.

Groetjes,
Ilona.

2

Re: siliconen 3d muffin vormen - wat ermee te doen?

taarten uit een 3d pan kan je opspuiten met toefjes bc. misschien kan dat ook met 3d cc's. hoewel dat ook misschien te veel gepriegel wordt. ik zie die vormpjes vooral als lekker makkelijk wat aardigs op tafel zetten. hooguit beetje poedersuiker erover.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Ik maak er zeepjes in hihi :) vind het niet fijn om er cc in te maken, komen er nooit goed uit... en de laatste keer smaakte ze naar zeep ook ( hoe zou dat nou komen  :grr:  :lol: )

4

Ik heb bijvoorbeeld zo'n geval waar je 6 halve paaseieren in kunt bakken. De vorm ziet er hardstikke leuk uit. Pasen nadert en ik wil er wel iets leuks mee doen maar poedersuiker klinkt al helemaal niet slecht en supermakkelijk natuurlijk.

Opspuiten met toefjes kan natuurlijk ook. Ik weet niet of ik dat zo snel zou doen maar het is zeker een idee.

Ik kan ze natuurlijk ook vullen met chocolade, bedenk ik net ,maar dan krijg je wel een flinke klomp massieve chocola. Dat vinden mijn kinderen vast niet erg  :P  :s

Groetjes,
Ilona.

5

jenlon schreef:

Ik heb bijvoorbeeld zo'n geval waar je 6 halve paaseieren in kunt bakken. De vorm ziet er hardstikke leuk uit. Pasen nadert en ik wil er wel iets leuks mee doen maar poedersuiker klinkt al helemaal niet slecht en supermakkelijk natuurlijk.

Opspuiten met toefjes kan natuurlijk ook. Ik weet niet of ik dat zo snel zou doen maar het is zeker een idee.

Ik kan ze natuurlijk ook vullen met chocolade, bedenk ik net ,maar dan krijg je wel een flinke klomp massieve chocola. Dat vinden mijn kinderen vast niet erg  :P  :s

Je kunt ook de binnenkant met dun chocolade doen, dan Worden het soort van bakjes, of anders vullen met wat lekkers en ze dan aan elkaar "lijmen". dan heb je eigen gemaakte paaseieren!

6

Esthervv schreef:

Ik maak er zeepjes in hihi :) vind het niet fijn om er cc in te maken, komen er nooit goed uit... en de laatste keer smaakte ze naar zeep ook ( hoe zou dat nou komen  :grr:  :lol: )

Heb je wel meteen een schoon en fris gevoel in je mond na het smikkelen van  het cakeje  ;)

Groetjes,
Ilona.

7

Kijk dat vind ik nou een superleuk idee! Esthervv, bedankt voor de tip!

Groetjes,
Ilona.