1 Laatst bewerkt door renata2 (10-03-2013 20:30)

Onderwerp: Botercreme om te vullen én af te smeren

ik lees dat veel mensen minder water gebruiken als ze botercreme gebruiken om af te smeren. maar wat als je botercreme wilt maken om mee af te smeren én te vullen?
ik houd niet van een botercremesmaak en vind botercreme vaak zo zwaar op de maag. maar toch lees ik dat veel mensen het als vulling gebruiken, dus dat wil ik ook een keer proberen. maar ik denk dat als je minder water gebruikt dat hij dan minder lekker is als vulling, maar als je weer meer water gebruikt is hij weer misschien niet goed om af te smeren. hoe doen jullie dat of maak je dan twee verschillende botercremes? dat lijkt me ook zo'n werk.... :think:
o ja, ik bedoel dus botercrememix.

2

Re: Botercreme om te vullen én af te smeren

Ik gebruik botercreme om af te smeren en om een dijkje te spuiten en maak het 1:1, ik voeg helemaal geen water toe..

'You can't buy happines but you can buy cupcakes, and that's kind of the same thing'

3

Ik denk dat je in de war bent met de mix bc  en 1:1 botercreme. Bij de mix hoort nl. Wel water in en is voor vullen bedoeld.

4

Safiye schreef:

Ik denk dat je in de war bent met de mix bc  en 1:1 botercreme. Bij de mix hoort nl. Wel water in en is voor vullen bedoeld.

ja, ik bedoel inderdaad de mix. sorry. ik smeer er nu mee af (en gebruik dan minder water) maar ik wil er ook mee vullen. maar dan lijkt het me minder lekker met minder water.

5

Als je kiest voor mbc dan kan je er alles mee doen. Ook smaakt dit in de 1:2:2 variant minder naar boter.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

6

Ik gebruik de funcakes botercrememix, inderdaad met de kleine hoeveelheid water omdat ik het anders te zacht vindt, in smaak zit wat mij betreft geen verschil als je meer of minder water gebruikt, alleen in hoe stevig het is.
Ik gebruik vaak een lorann smaakstofje door de botercreme, dan proef je die expliciete boter smaak minder, en ik vul met botercreme niet zo dik als met bijvoorbeeld een mousse.

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!