1 Laatst bewerkt door Natas1974 (10-03-2013 20:52)

Onderwerp: Suikerbloemen op taart

Een paar weken geleden heb ik voor het eerst suikerbloemen op een stapeltaart gezet om te oefenen. Ik merkte dat de flowerpicks met de bloemen erin aan de zijkant of half schuin gingen 'hangen' in de taart, dus kon ze niet aan de zijkant doen want dan zouden ze 's nachts doorzakken en breekt mijn taart. Hoe doen jullie dat? Ik zie ook veel taarten met suikerbloemen zo in een taart gestoken, maar dat is toch niet de bedoeling? Ze moeten toch in flowerpicks??
Ik bedoel dus door de zwaarte gaat het hangen en zou mijn taart kapot gaan als ik ze aan de zijkant zet....
Ik hoor graag van jullie

2

Re: Suikerbloemen op taart

in de rietjes kan ook hoor

Het kan ook handig zijn om je bloemen niet alleen in de taart vast te zetten maar ook te plakken/ondersteunen door ze vast te zetten met royal icing op de bekleding van de taart, dan trekken ze niet zo aan de flowerpicks. Eventueel kun je er ook voor kiezen ze op een cocktailprikker te maken waardoor elke individuele bloem in de taart zit en niet een bos tegelijk. Cocktailprikkers zijn voedselveilig. Of je maakt de bloemen helemal niet op draad en pakt ze zo met RI op de taart. Als je met RI werkt moet hij overigens nie meer in de koeling hoeven want dan kunnen je bloemen en RI weer zacht worden door het vocht in de koeling. Succes, je ontdekt vanzelf de meest geschikte methode voor jou door veel te oefenen.

Groetjes Petra

4

Je kunt ook de ijzerdraadjes even in de chocolade doppen en dan kan je het wel in de taart steken