Re: De eerste twee dwergen
Geweldig! Ben jij een duizendpoot?
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » De eerste twee dwergen
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Geweldig! Ben jij een duizendpoot?
Ik moet Bloosje nog maken, maar ik bloos nu al van alle lieve complimentjes
Ik ben geen duizendpoot , maar ik heb echt waar de makkelijkste zoon die ik ken. Zooo klein, maar zooo tevreden. Dat geeft natuurlijk wel de nodige ruimte en rust hiervoor (anders had ik het ook niet gedaan natuurlijk!).
Daarnaast heb ik een hele lieve man die nu even een extra tandje bijzet
Grumpy is inmiddels ook al af en met Stoetel ben ik nu bezig
Jeetje, wat heb jij een boetseertalent, zeg. Ongelooflijk! Ze zijn prachtig geworden.
Wauw! Ik ben echt onder de indruk. Ze zijn práchtig
Geweldig!!
Ik val van mijn stoel! Wat ontzettend mooi!
Jeetje wat gaaf. Ben jaloers op je boetseerkunsten.
Prachtig zijn ze, echt knap hoor.
Wat knap zeg, heel mooi!
Mocht je nog ergens de rust en tijd vandaan kunnen halen...
Wil zooooo graag weten hoe je dit doet. Een how to zou helemaal geweldig zijn....
wow, wat zijn die goed gelukt......die gezichtjes!! Erg leuk!
Mocht je nog ergens de rust en tijd vandaan kunnen halen...
Wil zooooo graag weten hoe je dit doet. Een how to zou helemaal geweldig zijn....
ik lees het nu pas
sorry
Voor een how-to met foto's had ik dat eigenlijk meteen moeten doen onder het maken.
Ik kan het wel een beetje uitleggen
In de hoop dat jullie het begrijpen, een beetje
Ik begin op tijd met de hoofdjes, ze moeten namelijk goed uitharden en ik gebruik geen tylose. Anders worden ze te snel hard en krijg ik geen details er meer in.
Ik kijk naar de dwerg die ik wil maken en op basis daarvan modeleer ik eerst grof de vorm (buitenkant zeg maar). De ene dwerg heeft bijvoorbeeld een veel bredere onderkant en de andere iets spitser. Ik doe extra wat criso door het bolletje van te voren, zodat het goed modeleerbaar is. Dat trekt het straks weer in, zeker met wat drogere fondant/marspein. Je ziet, ik heb echt geen glimmende gezichtjes.
Dan pak ik mijn tooltjes hiervoor
Ik heb een klein setje wat geel is en daar gebruik ik het stokje van.
Hiermee teken ik voorzichtig in de fondant de contoren van de dwerg (wangen, mond, ogen, wenkbrauwen). Ik begin zelf eerst met de wangen. Deze maak ik vervolgens telkens wat "dieper" met een fijne kwast. Ik streel dan over het lijntje met lichte druk. Dit gaat nu heel raar uitzien
Maar met een wat dikkere ronde kwast maak ik de contouren er omheen weer zacht. Dan loopt alles weer mooi over en heb je bijvoorbeeld echt wangen die eruit springen. Dit doe ik dan vervolgens met de mond ook. Dan zet ik de contouren voor de ogen een beetje, zodat ik weet waar de wenkbrauwen moeten komen.
Dan ga ik de oogjes invullen met fondant, zwart wenkbrauwen aanbrengen. Aankleden zeg maar.
Snappen jullie het een beetje?
Het is een hoop gepriegel en soms wil je het heel graag even tegen de gooien
Maar volhouden, je kunt een boel corrigeren met de kwastjes!
super mooi geworden!!!!
Bedankt voor je reactie!
Je hebt er gevoel voor hoor. Vind het echt prachtig!
Bedankt voor je reactie!
Je hebt er gevoel voor hoor. Vind het echt prachtig!
super leuk zijn ze
Even mijn kin weer oprapen...!
Waauw zeg!
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » De eerste twee dwergen