1

Onderwerp: bekleding fondant

Ik vind het een rottig karwei, dat kneden.
Mijn vraag...is er een handige tip om het fondant die je kleurt, makkelijker te kneden zonder dat je handen helemaal stijf wordt van dat kneden  :) ?

Re: bekleding fondant

Als ik grote hoeveelheden in een keer moet hebben, kneed ik ze in delen en dan pas bij elkaar. kleine hoeveelheden zijn makkelijker te kneden. en als je alles gekneed hebt is zo'n grote hoeveelheid al een stuk soepeler.

3

Re: bekleding fondant

Ik doe de fondant een paar seconden in de magnetron en ga dan kneden, soms bij fondant die niet nieuw uit de verpakking komt zorg ik dat ik mijn handen onder de kraan door heb gehaald en dan afsla zodat er enkel nog wat druppels op zitten en ga dan kneden na het opwarmen in de magnetron.

4

Re: bekleding fondant

als je crisco gebruikt gaat het al wat beter heb ik gemerkt en inderdaad in een paar stukken kneden....

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

5

Re: bekleding fondant

fondant van in2bake / sweet choice kneedt heel makkelijk! geen zere handen hoor.

6

Re: bekleding fondant

Vertel mij wat. Heb zo'n pijn aan mijn armen van het kneden !!  :s Nooit meer bekleden met funcakes ! Gatverrrr !  :nooo

7

Re: bekleding fondant

Nou, op zich wel goede tips.
Ik zat zelf eerst te denken om het gewoon in mijn kitchenaid te doen met de deeghaak maar ik durf niet...ben veel te bang dat mijn kitchenaid op tilt slaat :Y