Onderwerp: dinosaurus en winx
Hoi,
Dit weekend 2 taarten op het programma; De ene had ik al lang weet van (eentje voor 36 man) de ander van vorig weekend.
Mijn collega vroeg in de laatste rapte nog een taartje voor haar zoontje. Ze had al een paar taarten besteld bij de bakker maar ventje is totaal zot van dino's. Of ik zoiets kon maken. Liefst chocoladecake of biscuit en het moest niet volledig afgewerkt worden met rolchocolade. Dus bij deze dan een chocoladebiscuit gemaakt gevuld met een laagje choco en afgewerkt met ganache. Daarop dan de dinosaurus gelegd en de naam en zijn leeftijd erop gezet en klaar was kees.
Ze was er heel blij mee.
Hier de taart.

En dan de grootste uitdaging voorlopig. Voor het buurmeisje was er eerst een prinsessentaart gevraagd voor een 10 tal man. De dag erna komt buurvrouw vragen of ze het nog kon veranderen. Een taart voor 36 man en liefst van de winx.
Had daar toen nog nooit van gehoord maar weet nu met zekerheid dat het verschrikkelijke dingen zijn om te puzzelen.
De taart is 60/30cm groot. Is gevuld met een laag hemelse modder en een laag banketbakkersroom. Afgewerkt met rolchocolade.
Uiteindelijk heel blij met het resultaat ook al heb ik lang zitten denken hoe ik dat het best kon bekleden. Uiteindelijk niet volledig met roos bekleed maar enkel de randen (en dan nog aparte stukken ertegen) en daarbovenop de winx plaat ook volledig uit chocolade.
Vanavond komt ze erachter.
Bij deze de foto's.

Oh en van de namen. In de engelse versie noemt die groene dus aisha. Wat was ik blij dat ze ze allebei kende want ging niet weten hoe ik de naam ging moeten veranderen naar Layla.
Bedankt om te kijken alvast.