1

Onderwerp: mini shoe kit, hoe laten drogen

Ik heb een poging gewaagd om schoentjes te maken. De grote staat nog te drogen op de vormer.

De kleine zijn hard, maar ik vind ze niet mooi gevormd. Ik heb de zool laten drogen op een rolletje papier en 1 op een zakje gevuld met meel (goed te vormen, maar niet voor t schoentje dus). Bij beide paste de hak er niet lekker onder en nu staat het schoentje echt op de punt (dus geen plat stukje aan de voorkant)

via zoeken kwam ik op de JEM mini set uit en daar zit een vorm stukje bij om de zool met hak te laten drogen, bij Bien zit deze er niet bij.

Wie heeft er tips, wat ze blijven zo niet goed staan :nooo

alvast bedankt

groetjes Anneke, www.taartspeciaal.nl

2 Laatst bewerkt door taartenprinsesje (09-03-2013 11:47)

Re: mini shoe kit, hoe laten drogen

Wat je bij een klein schoentje kan doen is eerst het hakje een beetje laten drogen en dan het zooltje direct op het hakje lijmen en zo laten drogen, beetje in vorm duwen en dan blijft het in model, omdat je dan meteen de juiste hoogte van het hakje en dus buigpunten hebt voor het zooltje

Bij grote schoenen werkt dat niet

I never met a calorie I didn't like....

3

bij de uitleg van Bien op de website is te zien dat je het zooltje op de zijkant van de uitsteker kunt lasten drogen:
http://www.cakesbybien.nl/images/produc … all_NL.pdf

ik vond dat erg goed werken

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

4

bedankt voor de reacties, de uitleg ga ik ff printen. Ga nog een poging wagen

groetjes Anneke, www.taartspeciaal.nl

Ik weet niet hoe groot de schoentjes worden, maar ik heb laatst een heleboel (24 stuks) kleine schoentjes gemaakt en ik had de hak onder de schoen geplakt en toen ze op een rietje te drogen gelegd. Dit was precies de juiste hoogte.