Onderwerp: hoeveel botercreme heb ik nodig?
Ik ga een taart maken met fondant van 25cm. Ik wil één dijkje en afsmeren, maar hoeveel botercreme heb ik nodig? Ik wil de botercreme van poedersuiker en boter maken. Weet iemand hoeveel ik dus nodig heb?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » hoeveel botercreme heb ik nodig?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik ga een taart maken met fondant van 25cm. Ik wil één dijkje en afsmeren, maar hoeveel botercreme heb ik nodig? Ik wil de botercreme van poedersuiker en boter maken. Weet iemand hoeveel ik dus nodig heb?
Ik zou gewoon 1 pakje boter en 250 gram poedersuiker mixen tot creme. De overschot kun je namelijk prima invriezen
roomboter toch? hoeveel gram is dat? en voor het dijkje moet ik dat spuiten of smeren?
Je kunt beter teveel maken (500 gram boter/500 gram poedersuiker is volgens mij genoeg) en dan hetgeen je teveel hebt invriezen.
Anders ben je halverwege en moet je weer nieuwe bc maken...
Heb deze week een zakje vanillesuiker er doorheen gegooid omdat ik de botersmaak te overheersend vond. Vond het wel een succes.
Geen idee of dat eigenlijk de bedoeling is, maar ik vond het wel lekkerder
roomboter toch? hoeveel gram is dat? en voor het dijkje moet ik dat spuiten of smeren?
1 pakje roomboter is bij mij 250 gram.
dat is echt niet lekker om mee te vullen hoor
afsmeren prima, maar vullen
Er staat toch ook niet dat ze gaat vullen? Alleen dijkje en afsmeren? Of lees ik er overheen?
sorry! ik weet niet hoe, maar ik had dat gelezen... dus niet...
sorry maar ff een domme vraag he :$ wat is het verschil tussen een dijkje en vullen? is vullen meerdere dijkjes of zo?
Een dijkje is bedoeld om ervoor te zorgen dat je vulling niet in aanraking komt met je bekleding om zo smelten te voorkomen.
Als je bijvoorbeeld wilt vullen met slagroom ga je als volgt te werk:
Biscuitbodem doorsnijden (zo vaak als gewenst)
2 spuitzakken vullen: 1 met slagroom en 1 met 'dijkjescreme'
Dan spuit je eerst een buitenring met de creme die je daarna 'invult' met slagroom.
Zo blijft de slagroom binnen de 'dijk' en komt niet tegen je bekleding.
Ik ga even wat plaatjes zoeken: ben zo terug
*edit* Daar ben ik weer!
Ik heb iets gevonden:
http://www.uitpaulineskeuken.nl/2011/07 … epein.html
Deze plaatjes zijn duidelijker dan dat geklets van mij Alhoewel ik het dijkje vrij dik vind
ooooo zo heb ik het nog nooit bekeken. mensen hadden het altijd over dijkjes, dus ja dan ga ik er maar dingen bij bedenken wat dat dus zou zijn XD
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » hoeveel botercreme heb ik nodig?