1

Onderwerp: Van te voren bakken of invriezen???

Hallo,
Ik heb een aantal vraagjes ik moet voor volgend weekend een taart maken. Nu wasmijn vraag hij is voor de zondag kan ik hem dan al devrijdag maken of is dit erg vroeg??
Zo nee kan ik de taart incl puzzelplaatje en decoratie invriezen (hier ben ik eigenlijk geen voorstander van)??
Kan ik het puzzelplaatje ook al eerdermaken en hoe moet ikdezedan bewaren zodat het niet tehard wordt en hoelang kan ik het dan bewaren??
Alvast heel erg bedankt  :D

2

Re: Van te voren bakken of invriezen???

Dat zijn inderdaad een aantal vraagjes  :D

Een taart voor zondag op vrijdag maken:
Dit is afhankelijk van waar de taart mee gaat vullen. (Slag)room is te lang, creme kan weer wel.
Dus vrijdag bakken, vullen, afsmeren, bekleden en versieren.
Invriezen kan ook hoor, maar ook dat is weer afhankelijk van je vulling  ;)

Een puzzelplaatje zou ik niet invriezen, maar mocht je voor invriezen kiezen, pas na het ontdooien op de taart leggen.

Een puzzelplaatje kun je goed ingepakt in huishoudfolie bewaren. Zo wordt het niet te hard. Zo kun je het gerust enkele weken bewaren.

Kun je hier iets mee??

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Hihi ja dacht vraag het op tijd  :D .
Ja ze komen hem zaterdagavond halen dus zou wat makkelijker zijn om de vrijdag te maken. De vulling wordt jam en botercreme. Maar als hij dan in de ijskast wordt bewaard wordt ie dan niet te droog? Of net wel in de ijskast?
Ik durf dat niet goed invriezen ben altijd maar bang dat er dan niks meer van over is en dan tijd te kort heb om een nieuwe te maken.

4

Als je taart goed is afgesmeerd en bekleed wordt hij niet droog van de koelkast hoor. Ik zou 'm in de koeling bewaren en dit ook meegeven aan de ophalers: bewaren in de koeling, ± 2 à 3 uur voor aansnijden uit de koeling en op kamertemp. laten komen. Anders is de creme te hard en niet zo lekker  ;)

Succes!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

5

Dankjewel voor de snelle reacties  :D