1

Onderwerp: Eerste keer barbietaart

Hoi,

Ik heb een bestelling gekregen om een barbietaart te maken.
Leuk natuurlijk. Maar dit zal dan mijn eerste keer worden.

Ik heb al even gekeken hoe ik het moet bakken enz.. Lijkt me niet zo moeilijk eigenlijk. (of heb ik het mis?)

Maar heb een aantal vragen.

Ze wil een barbietaart met een ondertaart. Wat voor prijs kan ik haar dan doorgeven? De prijs van de ondertaart + ?

Ik ga de wondermold kopen. Is dat een beetje handig om te gebruiken?

Vragen jullie de pinpop (barbie) terug ?

Groetjes

Re: Eerste keer barbietaart

niemand?

3

Wondermold is daar natuurlijk voor,  maar je kan t ook met blanda schalen doen.

Bij mij mogen ze de pinpop kopen of lenen. Ik vraag er 5 euro voor,  soort borg, en die krijgen ze terug bij terugbrengen van de pinpop.

4

kun je ook een echte barbie ervoor gebruiken? En hoe moet dat dan met de benen?

Ik heb midden mei een barbietaart bestelling en zei willen de barbie in een 20 cm blandaschaal hebben, ziet dat er wel mooi uit?

5

De wondermold kun je het beste als stapel opbouwen. Dus ipv dat er hele smalle hoge plakken taart worden, zorg je ervoor dat er halverwege nog karton zit. De taart wordt er gelijk ook weer steviger van.

Nog een taart eronder is natuurlijk geen probleem. Dat is gewoon nog een taart, die je moet berekenen.

En vergeet niet te stutten ;)

De blanda schaal loopt veel wijder uit dan een rok. Het is dan ook een halve bolvorm ;) Persoonlijk vind ik dat niet zo mooi als rok, al wordt het wel gedaan.
Echter als ze er toch nog een taartje onder willen hebben. Zou ik die in dit geval ook een 20cm doen en als onderdeel van de rok van maken. Misschien ziet dat er al een stuk beter uit :think:  :thumb:

Groeten, Evelien

Zoek je een printje? Pb mij gerust.

6 Laatst bewerkt door chan1985 (05-03-2013 11:43)

ze wil alleen een 20 cm boltaart hebben, niet nog een taart eronder. Heb der laten weten dat hij heel wijd is met foto laten zien, maar ze wilde die juist graag hebben.
Heb deze ff van google vandaan:
http://www.banketbakkerijschep.nl/pictures/Barbietaart_mettin.jpg
Dat is toch met een 20 cm boltaart gedaan? dacht ik zo te zien
Ma heb ook gelezen dat de barbie's die je tegenwoordig koopt dat die te lang zijn, hoe los ik dit op zonder er een extra taart onder te doen, en ze er ook niet af te halen?

Wat bedoel je met stutten?

7

dat lijkt wel zo gedaan te zijn ja. Maar met alleen een blanda kunnen de benen niet blijven zitten; dan moet je de benen eraf halen of met een pinpoppetje aan de slag.

Als je toch een 20cm taart eronder doet, bedoelt ze met stutten denk ik dat het een stapeltaart is en je er dus dowels in en kartonnetjes/board ertussen moet doen.

taartenvanirma.simpsite.nl
Alles kan, behalve omhoog vallen, dat is onmogelijk...

8

dat lijkt wel zo gedaan te zijn ja. Maar met alleen een blanda kunnen de benen niet blijven zitten; dan moet je de benen eraf halen of met een pinpoppetje aan de slag.

Als je toch een 20cm taart eronder doet, bedoelt ze met stutten denk ik dat het een stapeltaart is en je er dus dowels in en kartonnetjes/board ertussen moet doen.

taartenvanirma.simpsite.nl
Alles kan, behalve omhoog vallen, dat is onmogelijk...

9

Boven de blanda van 20 cm kun je ook de kleine blanda doen. Zo is hij wat hoger. Doe ik altijd. Volgens mij heb je ook wat kleinere barbies. Weet zo niet waar te vinden, bij  action misschien ??

10

ik ga gewoon eens aan de slag wat oefenen denk ik maar eens.

de klant vind het miskien ook goed als het een kleine 12 cm blanda wordt met een taart eronder

11

Tegenwoordig gebruik ik pinpoppetjes en de wondermold, maar mijn eerste barbietaart maakte ik met een barbie van Bart Smit van drie euro waarvan ik de benen op kniehoogte had afgeknipt. Het lijf in plasticfolie gedraaid en voila.
De rok bestond uit twee tulbandvormen, een grote en een kleinere, van de Ikea.
Functioneerde ook, zag leuk uit,  maar moet eerlijk zeggen dat met de wondermold en een pinpop het resultaat wel een stuk strakker is naar mijn idee. Maar goed, als het er naar uitziet dat het maar een eenmalig iets is, is de aanschaf van een nieuwe bakpan tuurlijk wel weer iets om ff goed over na te denken.

12

Je hebt gelijk, dit wordt mijn eerste barbietaart, en vind het te duur om meteen zo'n wondermold te kopen. Ook wil ik graag een hele barbie erin hebben want dat is dan het cadeautje.