1

Onderwerp: Witte chocolade ganache

Ik wil voor de taart van mijn dochter een witte chocolade ganache maken. Zijn daar nog speciale methodes voor, of volstaat het door minder slagroom te gebruiken, bijv 300 gr chocola en 125 ml slagroom?

Ik heb eerst gezocht of deze vraag al eens gesteld is, maar kon zo snel niets vinden..

Alweer taart? Yup, gewoon omdat ik het kan! www.facebook.com/eentaartjevaneigendeeg - www.eentaartjevaneigendeeg.nl

2

Re: Witte chocolade ganache

Voor witte chocolade ganache geld de verhouding van 1:3
dus: 300 gr chocolade en 100 ml slagroom..

3 Laatst bewerkt door @ppeltje (05-03-2013 16:04)

Om mee af te smeren gebruik ik ook de verhouding 1 op 3.
Maar om mee te vullen zou je ook voor 1:2 kunnen gaan.

Hoe:
Chocolade in stukjes breken en in een kom doen.
Slagroom opwarmen tot het net niet kookt en deze warme vloeistof over de stukjes chocolade gieten.
Dit rustig doorroeren (niet kloppen). Als niet alle stukjes chocolade gesmolten zijn, kun je het mengsel nog even in de magnetron zetten. (op half vermogen en om de 10 seconden roeren tot alles een homogeen geheel is geworden)
Laat het afkoelen tot de gewenste dikte en dan kun je het gelijk gebruiken.

Als je het als vulling gaat gebruiken kun je het mengsel helemaal laten afkoelen in de koelkast. Dan eventueel iets zacht maken in de magnetron (ook weer half vermogen en per 10 seconden roeren) en vervolgens opkloppen tot een luchtig mengsel.

Dat is toch een TAART waard!

4

Ik gebruik de verhouding die je zelf aangeeft.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

5

Dankjulliewel dames! Zo gat het wel lukken!  :thumb:

Alweer taart? Yup, gewoon omdat ik het kan! www.facebook.com/eentaartjevaneigendeeg - www.eentaartjevaneigendeeg.nl