1

Onderwerp: Decoratie zijkant zakt naar beneden

Hallo allemaal,

Bij mijn vorige taartje zakte de versiering van fondant naar beneden.
Ik gebruik satin ice fondant en eetbare lijm en heb de versiering eerst goed vastgehouden voor ik verder ging met de volgende.
In eerste instantie bleef het goed zitten, maar na een uurtje in de auto was het mis.... :nooo
Het was maar een dun uitgerold muzieknootje, dus te zwaar was het niet volgens mij... Er was er ook maar één naar beneden gezakt. De rest bleef netjes zitten...

Hebben jullie tips voor mij?

Morgen ga ik namelijk een taartje aan de juf van mijn zoon geven, en ik wil deze wel perfect hebben....
De taart staat nu in de koelkast. Heb deze vanmorgen uit de vriezer gehaald en hij moet morgen aan het eind van de ochtend op school zijn.
Moet alleen de zijkant nog decoreren met (uitgestoken) bloemetjes, maar dat durf ik dus niet zo goed... :s

Ik hoor graag van jullie!

2

Re: Decoratie zijkant zakt naar beneden

Echt een heel klein beetje lijm gebruiken, denk dat het daarom eraf gegleden is. Of misschien was het iets te warm in de auto?
Misschien een combi van beiden.

Wat zijn calorieen toch heerlijk!!
https://www.facebook.com/LekkersvanEsther

Re: Decoratie zijkant zakt naar beneden

te veel lijm inderdaad dan gaat het glibberen heeft echt maar een superdun laagje nodig..

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

4

Re: Decoratie zijkant zakt naar beneden

Dan denk ik inderdaad dat ik teveel lijm heb gebruikt.
Wat is het toch heerlijk dat je hier zo snel antwoord krijgt! Super!

Maakt het nog uit wanneer ik de decoratie erop plak?

Taart is nu aan het ontdooien, kan het dan?

5 Laatst bewerkt door anouckjewel (05-03-2013 14:31)

Re: Decoratie zijkant zakt naar beneden

Denk het niet, er komt nog vocht uit, dus zou ervanaf blijven tot de taart ontdooit en droog is.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

6

Re: Decoratie zijkant zakt naar beneden

anouckjewel schreef:

Denk het niet, er komt nog vocht uit, dus zou ervanaf blijven tot de taart ontdooit en droog is.

Ok, thanks!

7 Laatst bewerkt door kaatjuh (22-04-2013 14:50)

Re: Decoratie zijkant zakt naar beneden

ik gebruik de koi brush uit de shop, die vul je met water en dan echt dun aanbrengen...
voor wat zwaardere deco plak ik met piping gel.