1 Laatst bewerkt door mickeymama (04-03-2013 14:41)

Onderwerp: lekkere theepottaart viel qua werk vies tegen! thee goed gelukt!

Hallo,
Ik heb er een aantal onderwerpen aan gespendeerd op het forum, maar ze hebben me allemaal geholpen. Mijn eerste theepottaartje is een feit. Alleen, ik schaam me er haast voor om hem te plaatsen, want ik vind hem vreselijk mislukt.  :o  :o  :o
De vulling begon er aan de onderkant wat uit te lopen, waardoor hij wat inzakte, en ik dus totaal geen mooie bekleding kon krijgen :( . Vervolgens bleven de tuit en handvat niet mooi zitten (zelfs niet met sateprikkers :( )
Ik was van plan om met gele en groene botercreme zonnebloemen te "verven" maar omdat de onderkant zo lelijk was, heb ik maar voor het alternatief gekozen. Mijn vriendin is gek op rood.
Het enigste waar ik wel echt trots op ben is de thee in de kopjes: pipinggel met gele ipv witte bastertsuiker.
Ik heb een heeeeeeeeeelehoop geleerd van deze taart, maar desondanks is feedback welkom!
Bij deze de foto's:en alvast bedankt voor het kijken!
de theepot in wording: tuit moet nog ondersteund worden
https://www.mijnalbum.nl/Foto-U3JQTTVJ.jpg
theepot met kopjes op een dienblad:
https://www.mijnalbum.nl/Foto-AFKNWNXL.jpg
de echte nepthee:
https://www.mijnalbum.nl/Foto-AQVGCG4L.jpg
en een drupje aan de tuit:
https://www.mijnalbum.nl/Foto-CBX8WXMH.jpg

oh ja, gevuld met laagjes abricozenjam (light) en kokosmouse

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!

2

Re: lekkere theepottaart viel qua werk vies tegen! thee goed gelukt!

Ik heb je foto's even zichtbaar gemaakt, je had url in plaats van img gebruikt en ik heb even de tekst "mini" uit je linkjes gehaald.

Jammer dat het resultaat niet in wat je er van hoopte, maar hij ziet er lief uit met bijna echte thee!! ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Ik vind de thee erg goed en ook de theepot erg leuk! welke vorm heb je gebruikt? dit is een leuk idee voor een taart, ook met de kopjes.. moet daar ook maar eens de how-to van vinden :) en al is hij dan niet zo strak als je zou willen, hij is wel heel erg lief!!

Esther

4

zo is het idd makkelijker kijken. Wat een leuk idee, de bijna echt thee en drupje.

5

Esthervv schreef:

Ik vind de thee erg goed en ook de theepot erg leuk! welke vorm heb je gebruikt? dit is een leuk idee voor een taart, ook met de kopjes.. moet daar ook maar eens de how-to van vinden :) en al is hij dan niet zo strak als je zou willen, hij is wel heel erg lief!!

Esther

Ik heb gewoon een tupperware-kom gebruikt.
Eerst een gewoon kapsel in een springvorm gebakken, en deze in lagen gesneden. Deze lagen heb ik aangepast aan de maat van de tupperkom, en zo laag voor laag bekleed.
Mijn man had het idee dat de onderkant een beetje bol wel mooi zou zijn, en dus heb ik geprobeerd dat rond te snijden, maar daardoor heb ik iets teveel kapsel weggesneden, waardoor de vulling eruit liep...
Als basis heb ik deze http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=103038 how-to gebruikt, maar dan niet in repen, maar gewoon lagen, en dat werkte voor mij een stuk prettiger, en het resultaat van de binnenkant van de taart is dan net als een gewone taart.

6

Erg leuk gedaan, leuk dat detail met het theezakje!

7

loesbakt schreef:

Erg leuk gedaan, leuk dat detail met het theezakje!

het theezakje is wel het enigste (met een paar coctailprikkerstjes) die je niet kunt eten... Maar het maakt het wel net een beetje meer af, was mijn gedachte...

8

Knap hoor, je thee lijkt wel echt, gaaf.

Ik ben niet chaotisch, ik orden gewoon anders!

9

jaaa ik vind hem ook harstikke leuk en je hebt ook veel op details gelet dat zakje wat normaal bovenaan zit aan een theezakje leuk hoor! ik zie mij het nog niet doen haha :)

10

misschien inspireer ik je wel.... :lol:  Als je maar zorgt dat de vulling niet uit je taart loopt, kan er weing mis gaan, en kun jij het ook! En de thee met pipinggel maakt het geheel wel af......

maar dank voor jullie complimenten... wordt ik toch wel wat blij van... :Y

Ik vind em ook zeker heel leuk geworden hoor!!
Vooral de echte nep thee, echt heel goed gedaan!
Dus helemaal niks om je voor te schamen, hij ziet er hartstikke leuk uit!  :thumb:

12

Leuk gedaan zeg!

13

Leuk gedaan zeg!

14

Je nep thee is echt super!
Het ziet er ook heel moeilijk uit. ik vind dat je het nog knap hebt gemaakt! :D

It's a piece of.. Cake <3

15

Leuk is dat, af en toe komt er nog eens een reactie op het topic... blijft leuk! het als de complimentjes!! :Y  :Y
Die thee is inderdaad ook echt wel mijn "trots" van het geheel... en ja, als mijn vulling niet begon te lopen, dan was de rest waarschjnljk ook nog wel meegevallen....