1

Onderwerp: eiwit arm biscuit

Heeft iemand al eens een biscuit gemaakt die eiwitarm is???

ik had even naar de glutenvrije recept gekeken en kan de eieren vervangen door ei-vervanger en de rijstemeel door noproten (eiwitarm-meel) maar of het lukt weet ik nog niet.

en toen was ik nieuwsgierig of iemand dit ooit al gedaan heeft.

Dus niet Glutenvrij maar eiwit arm.

2

Re: eiwit arm biscuit

is die ei-vervanger dan ook eiwit arm? ik zou het gewoon proberen met dat eiwit-arme meel. ik heb iig nog niet zo iets voorbij zien komen hier. benwel erg benieuwd naar het resultaat!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

ja dat komt speciaal uit duitsland had hij besteld voor het brood voor hem. ik zou het weekend eens kijken hoe het gaat en als het lukt dan zeg ik hem wel op forum, mijn man heeft een stofwisseling ziekte PKU (phenylketonuria) dus mag maar een beperkt aantal eiwitten per dag en geen vlees,vis, ei,kaas etc. en zou het leuk vinden dat hij ook eens taart mag.

4

zou geweldig zijn als het lukt. succes!!

5

idd

6

en??

7

ja het is gelukt de eerste keer niet dat werd een mooie harde stoeptegel maar de smaak was wel goed, 2e poging bakpoeder bijgedaan en nu heb ik taartje af kijk maar bij Noorwegen titel dat is een helemaal eiwit arm taartje  :D  nu kijken of ik hem iets luchtiger kan krijgen want hij valt behoorlijk zwaar op de maag  :D  :D maar begin is er.

8

oh, wat goed! misschien nog iets meer bakpoeder? of een beetje baksoda en iets zurigs? of een scheut frisdrank (kan ook spa rood)

9

scheut frisdrank?? hoe moet ik dat zien die is nieuw voor mij

10

als er maar bubbels inzitten. dat maakt het ook luchtiger.

11

ok ik ga het eens proberen en dat doe je er als laatste bij?

12

ja. ik gebruik zelf bv vaak het recept van 7up cakejes. hoe het in jouw receptpast weet ik natuurlijk niet. ik kan me voorstellen dat je dan een bepaalde hoeveelheid van de vloeistof die je al gebruikt vervangt door een frisdrank. (spa rood kan trouwens ook)

13

ik ga het proberen binnenkort