Re: Brownie de luxe met Dulce de leche, echt voortreffelijk.
Ik ga het maken, krijg er trek van als ik het zo zie!
En wat maak je een leuke en lekkere dingen dollelollypop!!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » Brownie de luxe met Dulce de leche, echt voortreffelijk.
En wat maak je een leuke en lekkere dingen dollelollypop!!
En wat maak je een leuke en lekkere dingen dollelollypop!!![]()
Hallo Miranda
Hartelijk dank voor je leuke compliment en ben benieuwd wat je van de brownie gaat vinden maar je raakt er vast ook verslaafd aan
Idd je maakt echt lekkere dingen!
Heb je nog meer recepten die je met ons wilt delen???
Idd je maakt echt lekkere dingen!
Heb je nog meer recepten die je met ons wilt delen???
Ja ik weet natuurlijk niet waar je naar op zoek bent maar als je iets ziet waarvan je het recept wilt hebben dan vind ik het niet erg het te delen hoor
Het liefst kleine gebakjes...en helaas vind ik bijna alles lekker...pffff...
Het liefst kleine gebakjes...en helaas vind ik bijna alles lekker...pffff...
Ik haal veel recepten gewoon van internet af dus ja als je niet weet wat je wilt dan wordt het lastig haha.
Ik heb wel een leuke site voor je maar misschien ken je die al.
http://yummyinmytummy.nl/categorie/zoet/
http://www.cupcakesenmuffins.nl/cupcake … ecupcakes/
Nee die ken ik nog niet!! Wat een lekkere recepten!
Bedankt!
Vanavond ga ik je brownie met dulce en tompoezen maken...ben benieuwd!
Nee die ken ik nog niet!! Wat een lekkere recepten!
Bedankt!
Vanavond ga ik je brownie met dulce en tompoezen maken...ben benieuwd!
Nou dat is leuk om te horen en ben benieuwd wat je ervan gaat vinden.
Fijn dat je de yummy in my tummy site nog niet kon want daar staan inderdaad leuke dingen tussen.
Een aanrader is ook de witte rockey road cake met marshmallows die heb ik ook gemaakt laatst en was echt erg lekker, snel en heel erg simpel om te maken.
Nou, ik heb de brownie gemaakt. Je hebt niet teveel gezegd, het is echt lekker!!
Alleen heb ik de caramel na 2 uur gelijk er op gesmeerd...dus warm.
Daarna gelijk de chocolade laag.
Waarschijnlijk te warm?? Want marmeren ging dus niet goed.
Moet ik de caramel eerst laten afkoelen?
Wat heb ik verkeerd gedaan??
En de Rocky Road, ja die ken ik....errrgg lekker!!
Nou, ik heb de brownie gemaakt. Je hebt niet teveel gezegd, het is echt lekker!!
Alleen heb ik de caramel na 2 uur gelijk er op gesmeerd...dus warm.
Daarna gelijk de chocolade laag.
Waarschijnlijk te warm?? Want marmeren ging dus niet goed.
Moet ik de caramel eerst laten afkoelen?
Wat heb ik verkeerd gedaan??
De karamel moet je ook meteen als het warm is over de brownie heensmeren want als dat koud is lukt dat niet meer.
Mijn brownie was ook nog warm toen ik het erop smeerde maar na dat je de karamellaag over de brownie hebt gesmeerd moet je inderdaad eerst de karamellaag af laten koelen in de koelkast vóór je de de chocolade erop doe.
Ik heb het meteen even veranderd maar daar heb je nu niks meer aan natuurlijk
Maar de smaak blijft gelukkig hetzelfde
ok...vandaar dat ik het marmeren niet kon doen..
Wat ik wel verander is de suiker...ik ga het met minder suiker doen.
Erg machtig!
Maar de brownie is al bijna op...hahaha
ok...vandaar dat ik het marmeren niet kon doen..
Wat ik wel verander is de suiker...ik ga het met minder suiker doen.
Erg machtig!
Maar de brownie is al bijna op...hahaha
Het is inderdaad erg machtig dat is waar en daarom moet je ook maar een klein stukje nemen.
En ja de suiker, boter, eigenlijk alles is een ware calorieënbom haha maar ja dat weet je met dit soort lekkernijen
Maar wel erg lekker!
Hij staaat in de oven, heb het alleen in een ron 20 cm springvorm gedaan, dus die zit al helemaal vol.....
Had beter een grotere kunnen gebruiken... Zal hij nu langer in de oven moeten? Zal wel prutsen zo zijn met de dulche de leche.... Anders laat ik die maar achterwege
Hij staaat in de oven, heb het alleen in een ron 20 cm springvorm gedaan, dus die zit al helemaal vol.....
Had beter een grotere kunnen gebruiken... Zal hij nu langer in de oven moeten? Zal wel prutsen zo zijn met de dulche de leche.... Anders laat ik die maar achterwege
Nou ik zou hem niet echt veel langer in de oven doen, misschien 5 minuten langer.
Het is wel de bedoeling dat hij van binnen lekker zacht en smeuig is dus ik geloof niet dat het echt veel uit zal maken.
De dulche leche is vrij dik dus dat loopt er ook niet echt af hoor als je het erop smeert dus dat kan je gewoon doen.
Dan de chocolade die is ook wat dikker dus smeer je ook gewoon uit en loopt niet echt weg.
Succes en ik ben benieuwd naar het resultaat.
Ik heb hem 15 minuten langer in de oven gehad, want ik deed er een sateprikker in en daar zat behoorlijk vloeibaar chocolademengsel op...... Ben nu bang dat hij een stuk droger zal zijn, nu jij zegt doe maar 5 minuten langer... Nouja we zullen het vanavond wel proeven, heb het caramel en chocolade erop gedaan, het loopt er iets vanaf aan de zijkant, kijk wel of ik er nog nette stukjes vanavond van kan snijden. Het belangrijkste is de smaak, denk ik dan maar
Ik heb hem 15 minuten langer in de oven gehad, want ik deed er een sateprikker in en daar zat behoorlijk vloeibaar chocolademengsel op...... Ben nu bang dat hij een stuk droger zal zijn, nu jij zegt doe maar 5 minuten langer... Nouja we zullen het vanavond wel proeven, heb het caramel en chocolade erop gedaan, het loopt er iets vanaf aan de zijkant, kijk wel of ik er nog nette stukjes vanavond van kan snijden. Het belangrijkste is de smaak, denk ik dan maar
Hij hoort wel nat te zijn van binnen maar ik hoop voor je dat hij lekker zal zijn. Het zal vast maar hoor het nog wel hoop ik
De zijkanten zijn ietsjes droog, maar binnen is was ie lekker smeuig, maar de taart was zo hoog geworden, en dus te zwaar dat hij behoorlijk in het midden ingezakt is, omdat hij daar lekker zacht was. Volgende keer dus gewoon een grotere springvorm, dat ie niet zo hoog wordt. Hij smaakt wel erg lekker, visite gaf complimenten. Het was wel een rommeltje geworden, met de caramel en chocolade, die van jou zag er veel mooier uit, maar smaakt goed en dat is het belangrijkst!
De zijkanten zijn ietsjes droog, maar binnen is was ie lekker smeuig, maar de taart was zo hoog geworden, en dus te zwaar dat hij behoorlijk in het midden ingezakt is, omdat hij daar lekker zacht was. Volgende keer dus gewoon een grotere springvorm, dat ie niet zo hoog wordt. Hij smaakt wel erg lekker, visite gaf complimenten. Het was wel een rommeltje geworden, met de caramel en chocolade, die van jou zag er veel mooier uit, maar smaakt goed en dat is het belangrijkst!
Nou toch nog goed gekomen.
Je weet in ieder geval hoe je het de volgende keer moet doen
Dat ziet er heerlijk uit!!!
Hai, op welke manier laat de dulce de leche afkoelen (in het water waarin je het gemaakt/ in lege gootsteen enz.).
En dat afkoelen doe je 2 uur?
Hai, op welke manier laat de dulce de leche afkoelen (in het water waarin je het gemaakt/ in lege gootsteen enz.).
En dat afkoelen doe je 2 uur?
Hallo
Ik maak het blikje vanuit het hete water meteen open, doe het meteen op de brownie en smeer het ook meteen goed uit ( even een paar oven handschoenen gebruiken wanneer je het blikje opentrek )
Dan even af laten koelen totdat het niet meer zo heet is ( dat duurt niet zo lang gewoon even kijken wanneer het koud is ) en dan de chocolade eroverheen en dan ook weer laten afkoelen totdat de chocolade gestolt is.
Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest anders hoor ik het wel
Helemaal duidelijk en lekker snel antwoord!
Helemaal duidelijk en lekker snel antwoord!
Ik probeer elke dag even te kijken of er vragen zijn
Succes ermee en eet smakelijk alvast
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » Brownie de luxe met Dulce de leche, echt voortreffelijk.