1 Laatst bewerkt door Nokkie (02-03-2013 21:29)

Onderwerp: Xenos botercreme, waarvoor geschikt?

Waarvoor kan je de botercrème vanille- van het merk Gooische Banketbakker van de Xenos - gebruiken?
Als botercrème voor alleen een toef op cupcakes en taart?
Als botercrème om mee af te smeren?
Of zowel voor toeven, afsmeren en vullen?
Het valt me op dat op de foto op de verpakking cupcakes staan zonder fondant of marsepein. Ook de taartpunt is zonder. De taartpunt is gevuld, maar ik kan niet zien waarmee. Zou de botercrème kunnen zijn maar misschien ook kwark? Bovenop de taartpunt zijn 2 toeven gespoten.
Er staat bij: Afbeeldingen van  de bereide producten dienen ter illustratie.
Op de verpakking staat dit:
Botercrème met vanillesmaak voor mufins, cupcakes en taart.
Bevat 1 x 300 gram botercrèmepoeder.
Nog toevoegen:
500 gram zachte boter.
Bereidingswijze:
Mix het butter cream poeder met 500 gram zachte boter tot er een egale creme ontstaat.
Decoreer de cupcakes of ander product naar keuze (gebruik een spuitzak).
Ingredienten: suiker, gemodificeerd zetmeel, natuurlijk bourbon-vanille aroma.

Omdat er staat decoreren, denk ik dat de botercrème alleen voor toeven is.
Maar aan de andere kant, heb je daar wel 500 gram boter voor nodig?
Is ie net als 1:1 botercreme eigenlijk te zoet om mee te vullen?
Voor teveel vocht zoals evt. met de mix van de Funcakes waardoor mogelijk je bekleding smelt is hier niet aan de orde?

2

Re: Xenos botercreme, waarvoor geschikt?

persoonlijk zou ik hem helemaal niet gebruiken, maar dat is geen antwoord op je vraag :o
ik denk dat je voor beiden kunt gebruiken, ik gebruik nooit botercreme waar water in verwerkt zit om af te smeren, sommige fondant houdt daar niet zo van....

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

3

Re: Xenos botercreme, waarvoor geschikt?

Ik gebruik hem om mijn taarten (jawel 4 hele taarten tot nu toe gemaakt) mee af te smeren. Mij bevalt hij goed en smaakt niet verkeerd.

Herinner je gisteren, droom over morgen, maar leef vandaag!