1

Onderwerp: ik kom er niet uit

hoi allemaal,

Nou ik ben eindelijk eens begonnen aan alle leuke dingen die met bakken te maken hebben maar omdat ik in turkije woon is het ontzettend moeilijk om de goede materialen te vinden en daar loop ik nu vast hoop dat jullie mij een stukje op weg kunnen helpen. want na uren surfen zoeken proeven weet ik het nog niet :grr:


wij hebben hier het merk fodekor wat ik hier op de site wel eens tegen ben gekomen.het punt is ik kom er niet uit wat fondant is of wat het anders is:)

nummer 1 heet: cake coating sugar dough en in het turks pasta kaplama seker hamuru..
het heeft bijna dezelfde ingredienten als fondant in nl heb zelfs dat al nagekeken maar toch iets anders het is wit smaakt naar vanille word hard als je het eruit haalt maar als je het dan weer tussen je vingers doet is het weer goed te kneden.. het is geen gumpasta als ik het goed begrijp want het word niet keihard en ook niet snel.

nummer 2 heet: Seker&Sugar eigenlijk de vertaling suiker en suiker:) zelfde merk er staat ook bij dekorativ pasta susleri..

beide in 1 verpakking van 1 kg beide in diverse kleuren  de eerste is 2 jaar houdbaar staat erop de tweede anderhalf jaar..

ik heb geen idee en ik kom niet verder zucht...

en nu ik toch bezig ben:) hoe doen jullie je cupcakes verpakken hier is er zeer weinig keus en ik kan ze natuurlijk niet open neerzetten voor de verkoop op de straatdierendag? nu zag ik cookies zakjes 10 bij 20 cm? doen jullie ze daarin. ook heb ik gekeken op een nl site maar ja goed punt hoe krijg ik ze hier.. doosjes nog niet gevonden enz.. benieuwd naar tips

fijne dag allemaal

groetjes uit zonnig alanya
judith

2

Re: ik kom er niet uit

Er is een topic : taartshoppen in turkije.

Misschien heb je daar iets aan.

Groetjes uit het koude nederland :(

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

3

Re: ik kom er niet uit

Hallo,

Fodekor is suikerpasta. Het is het merk dat de taartenfee verkoopt.

Groeten,

Bien & Bo

4

Re: ik kom er niet uit

De eerste is fondant. Maar ik ga het voor de zekerheid even navragen voor je.

5

Re: ik kom er niet uit

De eerste is fondant. Maar ik ga het voor de zekerheid even navragen voor je.

6

Re: ik kom er niet uit

Suikerpasta is toch fondant

7

Re: ik kom er niet uit

oo super ik ga even dat onderwerp proberen te vinden maar de zoekfunctie vind het niet he bah! oooo zou fijn zijn als je dat uit kan vinden want ik snap er geen clou meer van wat nu fondant is en wat het andere dan ook mag zijn hahaha de verpakkingen zijn bijna gelijk

nogmaals bedankt en ben heel benieuwd wat wat is en ik ga nog even zoeken naar dat onderwerp:)

fijn weekend allemaal

8

Re: ik kom er niet uit

Safiye schreef:

De eerste is fondant. Maar ik ga het voor de zekerheid even navragen voor je.

super ben benieuwd en dan ook wat nummer 2 is lol:)

9

Re: ik kom er niet uit

Hoi Judith ,
Het zijn allebei suikerpasta dus fondant. In Turkije heet het seker hamuru dus suikerpasta. Waar woon je trouwens in Turkije?

Succes ermee !

10

Re: ik kom er niet uit

Safiye schreef:

Hoi Judith ,
Het zijn allebei suikerpasta dus fondant. In Turkije heet het seker hamuru dus suikerpasta. Waar woon je trouwens in Turkije?

Succes ermee !


Oo dank je wel voor je antwoord snap niet waarom beide een andere naam hebben maar wel beide fondant zijn hoe bedoel je ingewikkeld lol... er zit ook een verschil in de naam op de verpakking dus nu maar kijken welke beter is om te gebruiken:) nogmaals bedankt

ik woon in alanya:)  groetjes van mij

11

Re: ik kom er niet uit

Ken je deze site ? barmar.com.tr/ met www ervoor uiteraard. Dit schijnt een heeele goedkope te zijn in Turkije.  Met verzendkosten van 5 tl. Vertrouwd en ook goede service blijkt.

Moest meteen aan jouw denken toen ik het ergens las.  :)
Succes verder :)

12

Re: ik kom er niet uit

Safiye schreef:

Ken je deze site ? barmar.com.tr/ met www ervoor uiteraard. Dit schijnt een heeele goedkope te zijn in Turkije.  Met verzendkosten van 5 tl. Vertrouwd en ook goede service blijkt.

Moest meteen aan jouw denken toen ik het ergens las.  :)
Succes verder :)


Oo nee deze kende ik nog niet wat een leukerd ga ik vandaag na de paarden eens op surfen wacht net op me eerste bestelling uit istanbul hoop dat het een beetje goed is en zeker eiwitpoeder want dat is toch wel belangrijk:)  nogmaals bedankt super datj e zo meedenkt.. groetjes uit alanya