1

Onderwerp: hulp bij jungle boetseren

binnenkort wordt mijn dochter 2 jaar en ik wil graag haar taart maken.
Ik wou eerst een roze taart maken, maar toen ik eens door de jungletaarten ging, veranderde ik van idee.

Ze is nl. gek op dieren vooral leeuwen, olifanten en giraffen.
Ik wil het liefst boetseren omdat ik dat leuk en mooi vind :-)
Maar nu komt mijn vraag aan de boetseerders. Volgen jullie een stappenplan? Ergens voorbeelden?

Ik heb zo een basismodelleerset, maar weet ook niet goed wat ik waar voor kan gebruiken.

Ik wil graag de dieren op voorhand boetseren omdat ik vrees dat ik anders te weinig tijd heb, kan ik ditvers houden door in te vriezen?
Gebruik ik best tylose?

Ik weet het, heel veel vragen, mar ben dan ook een beginner :-)

Alvast bedankt voor de antwoorden.

2

Re: hulp bij jungle boetseren

Geboetseerde figuurtjes kun je bewaren in een tupperware doosje. Je kunt deze dus makkelijk een week van tevoren maken. In het boek 'een jaar vol taart' van Wendy Schlagwein staat een taart met jungledieren. Hierin staat ook een stappenplan hoe je alles moet boetseren en welke tools je nodig hebt. Het zijn geen complete 3D boetseersels, maar voornamelijk hoofden van de dieren en eventueel de poten erbij. Maar het is zeker een aanrader, erg duidelijk beschreven en het voorbeeldtaartje is ook erg leuk.

3

Op allesovertaart.nl van Jozien staan veel makkelijke en goede how-to's om te boetseren.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

4 Laatst bewerkt door renata2 (10-03-2013 00:00)

ik heb het boekje sugar animals van frances macnaughton. daar staan ook jungle dieren in. dat boekje kost 8 euro bij bol punt com. ze zijn makkelijk om te maken en het wordt erg goed uitgelegd. o.a. een giraf, leeuw, olifant en aap.