1 Laatst bewerkt door mmmijke (28-02-2013 10:47)

Onderwerp: Kun je een mengsel van witte chocolade en slagroom kleuren?

Hoi allemaal!

Een vraagje aan jullie ervaren taartenbakkers. Ik draai nog niet zo lang mee, maar heb het virus wel te pakken!

Op Facebook en internet ben ik al een paar keer de taart 'varkentje in de modder' tegengekomen: een paar varkentjes die in de modder lijken te dollen in een soort tobbe van kitkat.

Mijn dochtertje wordt in april 1 en nu wil ik graag een aangepaste variant maken: dezelfde taart maar dan met eendjes in het water.
Mijn idee is om ipv van bruine chocolade en slagroom, witte chocolade en slagroom te nemen en deze dan te kleuren met kleurgel of kleurstof. Weet iemand of dat kan en welke kleurstof ik dan het beste kan nemen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

https://www.google.nl/url?sa=i&rct= … 1158229231

2

Re: Kun je een mengsel van witte chocolade en slagroom kleuren?

Ik heb laatste keer datzelfde megsel mooi roze gekleurd met geperste frambozen

Witte chocola en room zijn wel iets gelig. Dus ik zou rekening houden dat het niet helder blauw wordt

Misschien op een klein beetje proberen?

Grtz Becx

3

Dank je Becx! Had er inderdaad niet aan gedacht dat zowel slagroom als chocola gelig van kleur zijn.. Ik kan nog altijd dat mengsel vervangen door fondant en dan wel gewoon de tobbe van kitkat maken. Heb jij wel eens met die gel gewerkt die op water lijkt? Smeer je dat over de fondant? Dat is misschien ook wel leuk....
Maar een klein beetje proberen is sowieso een goed idee!

4

Er is speciale kleurstof om chocola te kleuren, misschien dat het met blauwe smelt chocola (candymelt) ook wil ?

En anders toch blauwe fondant of marsepein gebruiken als water.

Christine.

5

Candymelts is wellicht ook een optie
Gel lijkt me mooier als water.  Nog niet mee gewerkt
Je zou natuurlijk een gelatinelaagje (blauwgekleurd) kunnen gebruiken.

6 Laatst bewerkt door Becx (28-02-2013 11:45)

1x posten voldoet ook;)

7

Met pipinggel kun je mooi blauw water maken, het recept staat hiernaast bij de recepten, en dan naar decoreren. Het is niet moeilijk, waarschijnlijk heb je alles gewoon in huis. De gel kun je blauw kleuren met gelkleurstof van Wilton of Americolor en dan kun je het over (blauwe of witte) fondant of marsepein aanbrengen. Als je het niet heel lang van tevoren aanbrengt, blijft je fondant of marsepein goed. Als het langer tevoren opsmeert, kan de boel eronder gaan smelten. Ik heb het zelf wel een halve dag goed gehouden, ik weet niet precies waar de grens ligt. Veel maakt het ook niet uit hoor. Je doet het water toch bovenop en dan geeft het niks als het een beetje smelt. Ik zou wel je eendjes heel kort voor het aansnijden in de gel zetten. Zonde als die staan te smelten.

Tieneke

8 Laatst bewerkt door sandraatjuh2005 (01-03-2013 18:35)

hallo, toevallig had ik dus hetzelfde idee paar weken geleden... eendjes in het water.. dit is toen mijn resultaat geworden :)

PunBB bbcode test