1

Onderwerp: Boetseren

Hallo,

Ik had een vraagje ik moet de komen de weken UMIZOOMI, en make- up en Mega mandy, ik heb al welles eerder geboetseerd alleen mijn vraag is kan ik het beter met fondant doen of Marsepein?
En moet ik bij beide producten Tylose gebruiken?

En wanneer is het handigste om daar mee te beginnen?

ander tips zijn ook erg welkom?

Groetjes Anna

Re: Boetseren

Mijn ervaring is dat marsepein een beetje inzakt. T wordt niet hard namelijk. Tylose in marsepein schijnt niet te werken. (Daarom nooit geprobeerd).

Ik maak meestal de boetseersels van fondant. En als ze hard moeten worden (omdat ze moeten staan ofzo) doe ik er wel eens tylose bij.

Je kan ze al eerder maken en in een afgesloten doosje buiten de koelkast bewaren. (Let op als je ze van fondant maakt en het doosje luchtdicht maakt dan blijft t zacht. Als je dat niet doet wordt t keihard net wat je wil/wat kan met t boetseersel)

Succes

Ik heb het taartenvirus te pakken: www.choicetaarten.nl of Like mijn facebookpagina

3

Re: Boetseren

ChoiceTaarten schreef:

Mijn ervaring is dat marsepein een beetje inzakt. T wordt niet hard namelijk. Tylose in marsepein schijnt niet te werken. (Daarom nooit geprobeerd).

Ik maak meestal de boetseersels van fondant. En als ze hard moeten worden (omdat ze moeten staan ofzo) doe ik er wel eens tylose bij.

Je kan ze al eerder maken en in een afgesloten doosje buiten de koelkast bewaren. (Let op als je ze van fondant maakt en het doosje luchtdicht maakt dan blijft t zacht. Als je dat niet doet wordt t keihard net wat je wil/wat kan met t boetseersel)

Succes

Dank je wel ....voor je reactie.
en is het handig de dingen die gebogen moeten zijn met tylose te doen en de rest zonder ?????