1

Onderwerp: (spoed)vraagje over biscuit in aluminium bewaren

Ik heb eind van de middag een chocolade biscuit gebakken en toen hij was afgekoeld heb ik hem in aluminium gedaan. Het idee was om hem vanavond te vullen en te bekleden om daarna in de vriezer te doen voor zaterdag. Maar nou is er wat tussen gekomen en red ik het niet om hem vanavond nog te vullen én te bekleden. Is het mogelijk om het biscuit tot morgen te laten staan en dan te vullen en te bekleden en in te vriezen? Of is het dan niet lekker meer en moet ik hem echt vanavond nog vullen en bekleden?  :think: Ik hoop dat ik hem kan laten staan, maar als dat niet lekker is doe ik het liever vanavond (vannacht  :x ) nog.
Alvast bedankt!

2

Re: (spoed)vraagje over biscuit in aluminium bewaren

Je kunt hem best tot morgen bewaren maar ik zou hem dan wel beter afgesloten bewaren. Alufolie sluit niet écht af. Heb je geen pedaalemmerzak, of anders wikkel hem in plasticfolie...
Als hij nou morgen wat te droog zou aanvoelen van binnen kun je hem altijd nog wat bevochtigen met suikerwater (tremperen).

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

3

En voor een volgende keer: je biscuit bewaren in een plastic zak of inpakken in huishoudfolie. dan droogt hij minder uit dan in aluminium folie.

4

Bedankt! Ik heb hem net alsnog in een zak gedaan, hopelijk is het genoeg. Ik zal morgen even aanvoelen of hij erg droog is en inderdaad even tremperen. Dank jullie wel :)

Ik lees hier vaker dat je biscuit beter niet in alluminiumfolie kan bewaren maar mijn ervaring is juist andersom: in een zak wordt ie droog en goed ingepakt in alluminiumfolie juist niet.

Ik eet weleens taart van andere baksters en die is meestal duidelijk droger dan de mijne.. Dus niet dat ik toevallig een liefhebster zou zijn van droger biscuit ofzo ;)

Hij moet wel eerst goed afkoelen anders slaat de warmte naar binnen en wordt ie erg klef.. Da's weer het andere uiterste.. Maar dat is het enige probleem dat ik ermee heb gehad. Nou let ik wel altijd goed op dat alles dichtzit.. Dus vaak gaan er wel een aantal vellen omheen.

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

6

Ik had er al aluminiumfolie om gedaan en daarna nog een zak, dus hij zal vast goed dichtgezeten hebben hihi. Ik ben de taart vandaag gaan vullen en bekleden en vond de taart gelukkig niet droog aanvoelen. Hoe hij smaakt moet ik zaterdag nog even afwachten! hihi
In ieder geval bedankt voor de tips! :)