1 Laatst bewerkt door dollelollypop (03-03-2013 10:03)

Onderwerp: Brownie de luxe met Dulce de leche, echt voortreffelijk.

Een beetje van mezelf en een beetje van Rudolph van Veen.
Ik had een brownie gemaakt met zoveel pure chocolade echt een aanrader, dat is pas een brownie en daar bovenop heb ik een laag dulce de leche ( eerst deze laag laten afkoelen in de koelkast ) met nog eens over de afgekoelde dulce de leche een laag chocolade er bovenop gedaan van rudolph.
Het brownie recept is trouwens niet van rudolph maar ooit gekregen bij een workshop voor mijn kinderen.
Een hele echte chocoladebom dus.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-IGNLGCWI-D.jpg

Nog even een foto van dichtbij dan kan je zien hoe lekker smeuig ze zijn  ;)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BPGZKYZ8-D.jpg

2

Re: Brownie de luxe met Dulce de leche, echt voortreffelijk.

Mijn hemel, die zien er echt goddelijk :9 uit. Zit gewoon te kwijlen haha

Help mijn vrouw heeft een hobby

3

mmm..... ik ook. Wil je het recept delen met ons?

Tieneke

Tante Tien schreef:

mmm..... ik ook. Wil je het recept delen met ons?

Tieneke

Ik hoop dat je het kunt zien en anders stuur ik het nog even op een andere manier.

Dit is dus alleen de brownie en de dulce de leche is het bekende blikje frieshe vlag gecondenseerde melk 2 uur in kokend water laten liggen ( wel zorgen dat het blikje onder water blijft ) en na twee uur het blikje openen en de karamel bovenop de brownie uitsmeren en daar overheen heb ik 80 gram pure en 80 gram melkchocolade gesmolten met 30 gram roomboter en dat weer uitgesmeerd over de caramel en dan 60 gram witte chcocolade gesmolten en er bovenop gedaan en met een prikker gemarmerd.

Ik hoop dat het duidelijk is anders vraag gerust.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-M77PYWU4-D.jpg

5

Dankjewel! Ik kan het zien en snap je uitleg bovendien. Wat een goed recept zeg.

Tieneke

6

Hé wat grappig. Ik heb dit weekeind ook brownies gebakken en er een laagje dulche de leche tussen gedaan. Ik heb eerst een laagje brownie 10 min gebakken om 'm een beetje stevig te maken. Daarna een blikje gecondenseerde melk gekookt met 125 gr boter en 125 gr suiker (zoals de laag in caramel shortcake) dat er op gesmeerd en nog een laagje brownie beslag er overheen. Nog 20 min in de over en klaar. Echt verrukkelijk!!!

7

wat een heerlijke recepten allemaal, bedankt

roos schreef:

Hé wat grappig. Ik heb dit weekeind ook brownies gebakken en er een laagje dulche de leche tussen gedaan. Ik heb eerst een laagje brownie 10 min gebakken om 'm een beetje stevig te maken. Daarna een blikje gecondenseerde melk gekookt met 125 gr boter en 125 gr suiker (zoals de laag in caramel shortcake) dat er op gesmeerd en nog een laagje brownie beslag er overheen. Nog 20 min in de over en klaar. Echt verrukkelijk!!!

Ik heb de dulce de leche er gewoon bovenop gedaan gaat ook heel erg goed hoor en hoef je niet zoveel handelingen te doen.

9

Oh jullie! En hoe moet dat nu met mijn toch al povere pogingen om af te vallen, hahaha.

Tieneke

Tante Tien schreef:

Dankjewel! Ik kan het zien en snap je uitleg bovendien. Wat een goed recept zeg.

Tieneke

Geloof me Tineke ik heb al menig mensen hier verslaafd aan gemaakt en je proeft gewoon echt chocolade dus geen cacao of wat dan ook.
Als je hebm gebakken heb niet storten hoor want dat hebben sommige ook al gedaan en dan blijft er niet veel van over.
Wachten tot hij koud is want anders loopt alle chocolade er zo uit.
Als je in het midden komt dan is de chocolade gewoon nog lekker smeuig en zacht en zo hoort een brownie gewoon te zijn vind ik.
Het is dus van een echte pattiesier en daarom ben ik zo gek op dit recept.
Ik zie wel vaker een recept brownie voorbij komen maar durf geen ander recept te proberen omdat ik bang ben dat het vergeleken bij deze gewoon tegen zal vallen.

11

owh crap! ik heb m nog opgeslagen ook......dikke zucht! maar o o o wat klinkt dit GOED!  :P

Taart Smakelijk is de naam

12 Laatst bewerkt door dollelollypop (27-02-2013 18:29)

Josje78 schreef:

owh crap! ik heb m nog opgeslagen ook......dikke zucht! maar o o o wat klinkt dit GOED!  :P

:lol: Heerlijk , geen moeilijke dingen en snel klaar wat willen we nog meer  :)
Ik weet zeker dat als je hem gemaakt hebt je geen ander recept brownie meer hoeft  ;)

13

Ze zien er chocolious ui!
Welk bakvorm kan je dan gebruiken?
Ik bedoel welke maat?

14

:9  :9  :9 .. Heerlijk

15

Ohjee, dat klinkt echt heerlijk!!
Hoeveel stukjes haal je uit dit recept?

Groetjes Brenda

16

:think: slecht idee  :shh:
maandag maken

17

Ik bedoel welke maat?

corey schreef:

Ik bedoel welke maat?

Ik had het in een bakvorm 20 bij 20 cm en je haalt er zo'n 16 stukjes uit en dat is echt groot genoeg want het is onzettend machtig  ;)

Balou schreef:

Ohjee, dat klinkt echt heerlijk!!
Hoeveel stukjes haal je uit dit recept?

Ik had er uit een bakvorm van 20 bij 20 cm 16 stukjes uitgehaald en groot genoeg want het is heel erg machtig  ;)

20

ok bedankt! Ga het vh weekend maken

21 Laatst bewerkt door dollelollypop (27-02-2013 21:39)

Als ik jullie wel een tip mag geven.

Ik gebruik altijd de repen côte D'or chocolade of de callebaut druppels en gebruik ook altijd echte roomboter want dat is toch echt het allerlekkerst hoor want het is zonde deze brownie te maken van goedkope ingrediënten  :o

En als je niet van de dulce de leche houd dan bak je alleen gewoon het brownie recept want zo hoort hij eigenlijk maar wilde de dulce leche en de chocolade er gewoon een keer opdoen.

22

Het is nu te laat, maar ik weet wat ik morgen ga doen!?

23

Jammm--mieee!!
:9

.. Want taart kan altijd!!

24

Lieve help... deze MOET ik eens maken... dit forum deugt niet voor mij, veeeeeeeels te lekkere dingen!

Lijnen??? Een dikke lijn is toch ook een lijn??

Sorry mensen ik wil jullie niet verslaafd maken maar sommige dingen moet je gewoon proberen en dan met goede ingrediënten graag want dat maakt echt het verschil hoor  :)