26

Re: Parade deel 1 (en deel 2 zijn héél veel foto's)

lobke77 schreef:

Hoe maak jij de letters zo mooi op de bumba taart??? Haal je die van een site?? Zo ja, welke?

De gekleurde letters heb ik gemaakt met deze:
http://www.stuff4cakes.ie//images/Winds … 20case.png
Het zwart en wit heb ik dan gewoon uit gesneden...

27

m w schreef:

Ja echt prachtig! Ik vind die letters die je hebt gebruikt bij de taart "Richard 2 jaar". Ook erg bijzonder, wat heb je daarvoor gebruikt?

Heel erg bedankt!
Het gaat ook om deze:
http://www.stuff4cakes.ie//images/Winds … 20case.png

28

Sharon Pie schreef:
Gimmick schreef:

Heel mooi!

Hoe heb je dat grasrandje bij die onderste taart gemaakt?

Volgens mij heeft ze FMM Straight frill cutters no. 1 gebruikt. Die gebruik ik namelijk zelf ook veel op workshops.  :D

Ja, klopt  :thumb:
:D

29

Mama-Ramoontje schreef:

Jeee! Super Mooi!!!!  :thumb:  hoe maak je ze zooo strak zeg  :/  mijn smoother blijft al haken op het fondant  :s

Dank je wel!!!
Zorg dat je fondant niet plakt, dan blijft ie ook niet "haken".
:D

30

Mirie schreef:

Hoi,
Wat een mooie taarten maak je. Inderdaad wat mij ook opvalt, allemaal super strak. Smeer je af met ganache of botercreme?
Heb je tips voor ons om het zo mooi strak te krijgen?

Dank je wel! :D

Ik smeer af met 1:1 botercreme
En de kunst is om dus heel strak af te smeren en goed te koelen/ stijf laten worden.
Dus niet te snel je taat willen bekleden.
En smooteren en de randjes dus lekker strak strijken. En ook goeie fondant helpt.
Ik gebruik Callebaut.

Verder weet ik t ook niet... dat is wat ik dus doe. Hihi. :D

31

Verder ook iedereen heeeeel erg bedankt voor alle complimenten!!!
Ik heb ook echt een taart dip gehap en ik zit er nog wel een klein beetje in...
Vooral de zin is minder maar gelukkig heeft t resultaat er niet onder geleden :rolleyes:

Groetjes!!!

Wat een te gekke taarten en ik ben helemaal verliefd op dat beeldschone olifantje!

Life is short, eat dessert first!
https://www.facebook.com/tantetaart.nl

33

Ik vind ze stuk voor stuk prachtig!! Idd retesrrak en van die mooie knalkleuren... Ik dacht zelfs eerst dat je babyshowertaart een dummie was door de strakke randen...

Echt   :thumb:  :thumb:  :thumb:

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

34

Mooi hoor.. Ga meteen bij je stapeltaarten kijken!

'Ik taart, jij taart, wij hebben getaart..'
Mijn taarten zie je op www.facebook.com/LotteTaartenzo

35

Sinful Sweets schreef:

Wat een te gekke taarten en ik ben helemaal verliefd op dat beeldschone olifantje!

Dank je wel!!!
Ik heb t voorbeeld wel van internet geplukt hoor.
Ik ben niet zo'n held met boetseren...  :s

36

Jolly-Joycie schreef:

Ik vind ze stuk voor stuk prachtig!! Idd retesrrak en van die mooie knalkleuren... Ik dacht zelfs eerst dat je babyshowertaart een dummie was door de strakke randen...

Echt   :thumb:  :thumb:  :thumb:

Sowww... :o
Dank je wel!!

37

Die dombotaart is lief, zeg!

Supermooie en strakke taarten!!  :thumb:  :thumb: 

Hoe maak je die jonglerende balletjes bij Bumba?  Ik zou die ook graag maken, maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik het best doe...  Gebruik je fondant of gumpaste voor de balletjes en handjes?  Hoe maak je de ijzerdraad vast en hoe zorg je dat de balletjes met draad niet omvallen maar mooi blijven staan?

39

Puss In Boots schreef:

Supermooie en strakke taarten!!  :thumb:  :thumb: 

Hoe maak je die jonglerende balletjes bij Bumba?  Ik zou die ook graag maken, maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik het best doe...  Gebruik je fondant of gumpaste voor de balletjes en handjes?  Hoe maak je de ijzerdraad vast en hoe zorg je dat de balletjes met draad niet omvallen maar mooi blijven staan?

Hai!
Bedankt!
De balletjes zijn van fondant, ik rijg de balletjes aan t ijzerdraad en laat t liggend drogen op een schuimrubber matje zodat de balletjes niet plat worden aan 1 kant. En de gaatjes van t rijgen tip ik aan met icing.
De uiteinden van de ijzerdraad steek ik in de mouwtjes.
De handjes zijn ook gewoon van fondant.
De reden dat t draad niet omvalt is omdat t vocht uit de fondant is als t is opgedroogd en dus zijn de bolletjes lichter geworden.
En je moet zorgen dat de boog niet te hoog is en geen balletje in het midden heeft zodat t zwaarte punt niet helemaal boven aan zit...
Kun je daar wat mee? :)
Succes!
Groetjes!

Hai!
Bedankt!
De balletjes zijn van fondant, ik rijg de balletjes aan t ijzerdraad en laat t liggend drogen op een schuimrubber matje zodat de balletjes niet plat worden aan 1 kant. En de gaatjes van t rijgen tip ik aan met icing.
De uiteinden van de ijzerdraad steek ik in de mouwtjes.
De handjes zijn ook gewoon van fondant.
De reden dat t draad niet omvalt is omdat t vocht uit de fondant is als t is opgedroogd en dus zijn de bolletjes lichter geworden.
En je moet zorgen dat de boog niet te hoog is en geen balletje in het midden heeft zodat t zwaarte punt niet helemaal boven aan zit...
Kun je daar wat mee? :)
Succes!
Groetjes!

Ja, 't heldert een aantal zaken op!! Ik ga je tips binnenkort uitproberen!  Dankjewel!