1

Onderwerp: Schoenen

Beste,

ons buurmeisje word begin mei 18 en ze heeft een taart gevonden die ze zeer leuk vind en haar droom is dat ze die zou krijgen voor haar feest. Omdat ik bijna elke week wel een taart voor iemand bak zie ik het dan ook als een uitdaging om haar te helpen bij haar droom.  Bove,op de taart staan er twee ferme schoenen met een zeer hoge hak en vooraan de schoen staat de neus open en daar is een soort van grote bek van gemaakt.  Ik dacht om de hak te verstevigen met een lange stok die in ook doorheen de taart onderaan steek maar hoe hou ik die bek vooraan open zonder dat die toevalt?
alle tips en suggesties zijn welkom!!

2

Re: Schoenen

heb je een foto? is het niet deze? http://www.deleukstetaartenshop.nl/uits … -2762.html
dan zitten er schuimpjes bij... of anders van een spons knippen...

3

Mijn buurmeisje heeft via haar facebook die foto doorgegeven.  Ik ben deze nog niet tegen gekomen op de leukste taarten.  Is een schoen met een hele hoge hak.  Onderaan start de taart met een gewone biscuit, gevuld en gedecoreerd en daarbovenop komen dan twee schoenen, zeer hip en hoog.  Hak is zeker tien centimeter hoog en van daaruit gaat de schoen dan naar beneden.  Neus van de schoen staat dan open als een soort van bek, te vergelijken met de bek van een krokodil, met scherpe tanden.

4

Uit de sticky bovenaan deze rubriek:

* Deze rubriek is bedoeld voor het posten van patronen, sjablonen en volledige howto's, NIET voor het vragen er naar!

[MOVE] -> decoreren

Ik denk dat het handig is om de foto hier te plaatsen.............je vraag is een beetje onduidelijk.

5

Als je de schoen met verstevigd fondant maakt (met tylose erdoor dus) en je laat de bek goed drogen, terwijl die ondersteund wordt door een stuk spons of piepschuim oid, dan blijft ie ook openstaan.
Let op: het duurt wel een aantal dagen voor het goed droog en hard is...
Succes en het lijkt me een leuke uitdaging!  :Y

Dat is toch een TAART waard!