1

Onderwerp: Hulp bij bruidstaart

:think:

hallo allemaal

ik heb een paar vraagjes over deze taart http://desmond.imageshack.us/Himg99/scaled.php?server=99&filename=taart1.jpg&res=landing

een bride to be is langSgekomen met de vraag of ik zo een soort taart kan maken

1. nou zit ik al een paar dagen na te denken over hoe ik deze kleur precies kan krijgen... wit met ivoor kleur mengen ? of deze kant en klare kleur uit de shop kopen ?

http://www.deleukstetaartenshop.nl/fond … p-203.html

2. ook vroeg ik me af hoe de zeg maar vormpjes op de taarten zijn gemaakt.. ik zat de te denken een dunne sliertje met de sugar gun uitpersen in dezelfde kleur als de taart en dan vervolgens willekeurig op de taart draaien en plaatsen ?

alvast bedankt dames !!

groetjes

2

Re: Hulp bij bruidstaart

die vrmpjes zijn denk ik met icing, maar wat een mooi taart zeg

3

Antwoord 1: Ik zou in dit geval denk ik fondant met marsepein mengen. Dan krijg je al een mooie ivoor-kleur.

Antwoord 2: Dit hoogstwaarschijnlijk met Royal Icing gedaan en dan de techniek Cornelli Lace....daar kun je misschien meneer Google even naar laten zoeken. Je vindt vast filpmjes of how-to's op you-tube.

Succes!!!

Volg je hart...want dat klopt!

4

Het is Royal Icing wat er op deze taart is gebruikt de techniek is cornelli lace.

5

kan ik dit ook met botercreme spuiten ? en denken jullie dat ik het zelfde effect zal krijgen met sliertjes fondant ? aangezien ik niet zo veel ervaring met icing etc heb///  :think:  :think:  zal zeker wel veel langer duren met fondant sliertjes

6

Cornelli Lace met Royal Icing spuiten is niet moeilijk. Het is de makkelijkste techniek bij RI. Gewoon eens een keer proberen op een klein stukje. Met botercreme denk ik dat je het niet zo mooi krijgt.

7

Ben je dan niet heel lang bezig als je twee taarten wilt spuiten?

8 Laatst bewerkt door Annette52 (13-09-2012 16:25)

Het is  idd cornelli of chantilly lace en ook idd niet moeilijk.
De kleur kun je krijgen door ivoor van wilton door je fondant te mengen (voorzichtig met proefstukje beginnen)
Hierbij een voorbeeld filmpje.
Succes.

http://www.youtube.com/watch?v=wo9jOkRIqtM

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

Met fondant uit de sugar gun ben je wel heeeel lang bezig want je moet het ook op de een of andere manier op je taart 'lijmen'
Gewoon met icing, is echt niet moeilijk. Even kijken wel spuitmondje je moet hebben en als je icing maakt je icing in eerste instantie wat dik houden want verdunnen is makkelijker dan dikker maken

Life is what you bake it.

10

dankjulliewel voor alle reacties !!... ik denk dat het met een tip 2 wel zal lukken niet ? en ik ga de icing mix van de webshop bestellen  lijkt me ook lekker makkelijk om te maken ?

nog een ;laatste vraagje...  zijn dowel rods genoeg om te stapelen of moet er ook een cartonnetje /cake board tussen ?

ik heb wel eerder bruidstaarten stapeltaarten gemaakt maar nog nooit 5 lagen op elkaar dus ben een beetje zenuwachtig... ik denk eraan gewoon alles stapelen en dan voorzichtig vervoeren naar locatie is niet zo ver van mn huis vandaar

11

Als je er niks tussen doet dan hebben de dowels totaal geen nut want de bovenste taarten zakken dan gewoon over de dowels heen.
Dus altijd een karton, of in het geval van een bruidstaart, cakeboards er tussen!

Life is what you bake it.

12 Laatst bewerkt door taartjejansen (18-09-2012 11:44)

Als je gestapeld 5 hoog wil vervoeren raad ik je ook aan 1 lange dowel in het midden door alle lagen te doen. Deze dowel sla je vast in de cakedrum. Dan wel al je boards even prepareren met een gat in het midden voor je de taart erop zet. Kan het niet mis gaan.

Groetjes Petra

13

dankjulliewel !.. een cake board van 4 mm tussen alle lagen is dan wel voldoende toch ? 

ik denk dat die 1 hele lange dowel mij echt niet lukt dus beter dan apart vervoeren en op locatie stapelen en afwerken ?

Cakeboard is voldoende hoor en als je geen dowel door hele taart doet zou ik inderdaad op lokatie stapelen en afwerken.

Groetjes Petra

15

Annette52 schreef:

De kleur kun je krijgen door ivoor van wilton door je fondant te mengen (voorzichtig met proefstukje beginnen)
Succes.

Hoi,

Ik weet niet of ik hier goed zit maar ik zag dat annette52 een youtube filmpje heeft geplaats en ik vroeg me af waarme word deze taart afgesmeerd?? Ik krijg dat nooit als ik het v met botercreme doe? :nooo

Weten jullie hoe je hem zo mooi egaal enzo krijgt??

Laura

16

Annette52 schreef:

Succes.

Hoi,

Ik weet niet of ik hier goed zit maar ik zag dat annette52 een youtube filmpje heeft geplaats en ik vroeg me af waarme word deze taart afgesmeerd?? Ik krijg dat nooit als ik het v met botercreme doe? :nooo

Weten jullie hoe je hem zo mooi egaal enzo krijgt??

Laura

17

men neme een laag van 1-2 cm dik..... :s

je kunt de taarten ook 2 aan 2 stapelen; dus 2 stapels van 2 hoog menemen, dan hoef je op locatie nog maar 1x eng te doen ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

18

Dat wordt in dat filmpje ook gezegd: met warm water en je spatel je sowieso al zo glad mogelijk afgestreken 'afsmeersel' (buttercream icing, 1:1 botercrème, ganache, keuze zat hiervoor ;)) egaal maken en goed strak zien af te smeren. Je spatel na elke 'streek/veeg' schoonmaken. Doe ik ook en dat scheelt écht!

Succes!

19

Wie weet wat voor maten dit zijn?

Dank je wel

Zoultje

20

Dank je wel

Zoultje

21 Laatst bewerkt door mniek (25-02-2013 17:10)

Zoultje schreef:

Dank je wel

Zoultje

Maten bepalen aan de hand van een foto is heel erg lastig. Maar ik denk 30-25-20-15 cm

22

mniek schreef:
Zoultje schreef:

Dank je wel

Zoultje

Maten bepalen aan de hand van een foto is heel erg lastig. Maar ik denk 30-25-20-15 cm

Dank je wel  :)