1

Onderwerp: Help!! Slagroom Varkens taart ??

Mijn vriend lief heeft me duidelijk gemaakt dat meneer geen taart wou voor zijn verjaardag, en vooral geen zoete fondant taart.
Nu komt ie even op het laatste moment vragen om zon leuke varkens taart met kittekat rand, maar dan wel in slagroom taart versie.

Ohhhh, mannen....

Maar goed, ik heb gezegd me best te doen, en het ergste is... hij is woensdag al jarig.

Nu is mijn vraag dus, hoe maak en vul ik een slagroom taart.
En is dit te combineren met de varkens thema met kittekat ?

De taartbodem maak ik helaas niet zelf, daar heb ik geen geschikte oven voor helaas, dus ik koop een doos voor taart bij de aldi, daar zit de bodem al in, zelfs al in 2 delen gesneden.

Kunnen jullie mij mischien helpen ??

groetjes

~bij gebrek aan geheugen, momenteel geen onderschrift~

2

Re: Help!! Slagroom Varkens taart ??

Hmm kun je er geen varkentjes in de sneeuw of wastobbe (schuim) van maken?

3

Aangevette slagroom ertussen (http://www.deleukstetaarten.nl/recept/2 … +Slagroom/), dat is heel erg lekker. En een laag vlaaivulling, bijvoorbeeld aardbei, mmmm!
Je kan de slagroom ook op de zijkanten smeren en de kitkats er tegenaan plakken. Ik weet alleen niet of je het kan kleuren met kleurstof, zodat je bruin kan maken voor de modder. Zou je daarvoor geen chocopasta kunnen gebruiken? Of mag het echt alleen maar slagroom zijn?

4

DTH schreef:

Hmm kun je er geen varkentjes in de sneeuw of wastobbe (schuim) van maken?

Dat wastobbe idee wil in ieder geval wel aanhouden, dat modderbad is juist wat hij zo leuk vindt

Tamataartje schreef:

Aangevette slagroom ertussen (http://www.deleukstetaarten.nl/recept/2 … +Slagroom/), dat is heel erg lekker. En een laag vlaaivulling, bijvoorbeeld aardbei, mmmm!
Je kan de slagroom ook op de zijkanten smeren en de kitkats er tegenaan plakken. Ik weet alleen niet of je het kan kleuren met kleurstof, zodat je bruin kan maken voor de modder. Zou je daarvoor geen chocopasta kunnen gebruiken? Of mag het echt alleen maar slagroom zijn?

Bedankt, dat is wel een handig recept.

Kan gesmolten chocolade ook over een slagroomleeg heen worden gesmeerd ? Weet iemand dat ?

5

Dan moet je chocolade wel goed afgekoeld, maar nog wel vloeibaar zijn denk ik.

6

Misschien is het een idee om de taart gewoon te vullen met slagroom, jam en vruchtjes oid. En dan alleen bovenop een dun laagje choco voor de varkentjes. Dan heb je én de slagroomtaart (binnenkant) en de varkentjes in de modder (buitenkant). Of de slagroom bruin kleuren met kleurstof. Kan best. :-)

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

7

elleoj schreef:

Misschien is het een idee om de taart gewoon te vullen met slagroom, jam en vruchtjes oid. En dan alleen bovenop een dun laagje choco voor de varkentjes. Dan heb je én de slagroomtaart (binnenkant) en de varkentjes in de modder (buitenkant). Of de slagroom bruin kleuren met kleurstof. Kan best. :-)

De slagroom bruin kleuren ja, kan dat ?? Dat wist ik dus niet. Dan zou ik gewoon de bovenkant kunnen afsmeren met bruine slagroom, en de randjes iets ophogen met toefjes.

Ik had er al bijna een hard hoofd in, maar de moed stroomt weer aardig terug.

8

Gaat gewoon lukken! En wel foto's laten zien hier hè!?

9

Tamataartje schreef:

Gaat gewoon lukken! En wel foto's laten zien hier hè!?

Jahh, als het lukt, laat ik het zeker even zien hier, en als het niet lukt, hoop ik op het laatst nog even brownie lolly`s te maken. Dan show ik die nog wel even uiteraard.

10

Ik heb 'm dit weekend ook gemaakt. Gewoon de room met stukjes chocolade  opwarmen tot de chocolade gesmolten is. Dan het mengsel laten afkoelen. Vervolgens kan je het met een handmixer dan even goed opkloppen en krijg je een lekker modderbadje :) . Wel zien dat je 'm genoeg laat opstijven anders loopt de modder tussen je kitkat uit.

11

Slagroom kleuren kan prima hoor!
Kijk maar eens hier: http://www.mijnalbum.nl/Foto-EEDSMYMA.jpg
Deze is volledig met aangevette slagroom bekleed.
Bruin zou dus ook geen probleem moeten zijn.

Dat is toch een TAART waard!