1

Onderwerp: biscuit of cake

hallo allemaal
ik heb een vraagje : ik zie op dit forum eigenlijk altijd dat iedereen biscuit bakt...
ik heb dat ook wel eens gedaan maar vind het minder makkelijk werken en ook minder lekker smaken, dus ik bak altijd cake...
zijn er meer die dat doen? en kun je met cake ook al die verrukkelijke vullingen gebruiken die jullie in de biscuits gebruiken? ik gebruik eigenlijk altijd alleen een dun laagje jam en een dun laagje botercreme....

ik hoor graag jullie mening/idee hierover

groetjes
Suus

2

Re: biscuit of cake

Ik weet dat ze in Amerika eigenlijk altijd met veel zwaardere cake werken dan ons biscuit. Wij zijn meer aan biscuit gewend vanuit onze slagroom en mokkataarten zeg maar.

Met cake kan het natuurlijk ook gewoon, ook de vullingen, alleen zal het iets machtiger zijn (kleinere stukjes snijden) en je hoeft minder dowels te gebruiken omdat de ake van zichzelf wat meer kan hebben.

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

3

Re: biscuit of cake

Door het gewicht van Cake, t o v Biscuit zullen de vullingen altijd veel dunner zijn als je met cake werkt.

Daarnaast worden de taarten gemaakt met cake in veel kleinere stukjes gesneden, met een 20 cm is een biscuit voor 10-12 personen, terwijl dit met cake al snel richting de 20-22 gaat.

Bij Cake gaat de smaak echt om de cake, bij biscuit is het veel meer om de vullingen in combinatie met het biscuit.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!