1

Onderwerp: appeltaart

Even een vraagje, Ik bak de normale taarten in die mooie hoge bakblikken, Nu heb ik ook een bestelling gekregen voor een appeltaart, Normaal bak ik die in mijn bakblik waar je die rand van kan losklikken.

Zou je dit kunnen bakken in de bakpannen of zou het kappot gaan als je het er uit wil halen? Misschien in de bakpan laten afkoelen en dan pas eruit?

bedankt!!

2

Re: appeltaart

Ik denk dat dat niet gaat werken, dan moet je de appeltaart immers op de kop storten en dan gaat hij vast stuk....

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

3

Ik zit al te denken aan een soort van kruis van bakpapier onderin wat je boven de rand laat uitsteken om de taart er zo uit te 'liften'. Maar eerlijk gezegd denk ik dat ook dat niet gaat werken.... Ik denk dat je bodem dat niet gaat houden en de taart dus in stukken breekt  :/

Maarre misschien even naar de Action Hema of Blokker om een springvorm te halen? Zijn niet zo duur daar  ;)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

4

Ik denk dat Siska1974 een punt heeft.
Het kan in een bakpan. Bakpapier rondje nippen en onderin leggen, bakken en minstens een uur af laten koelen. De zijkanten met een dun mes of paletmes goed los snijden en dan een passend bord o.i.d. bovenop leggen. Omkiepen op het bord en direct weer terug draaien op het "serveerplateau". Echter kan het zijn dat de bovenkant rommelig wordt doordat de taart niet één geheel is aan de bovenkant.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

5

je kan m invriezen en daarna de randen warm maken zodat ie in een keer loslaat en dan hoef je m er niet uit te slaan maar laat ie gewoon los. maar dan is ie wel bevroren.. dus misschien niet ideaal.

ik zou gewoon n springvorm kopen ;)

6

als ik goed las heeft ze een springvorm :)

en ik zou zeggen, gewoon bakken in je springvorm :Y

want waarom zou je het moeilijk doen als het makkelijk kan ;)

7

nedankt voor jullie reacties...

Mijn vraag komt omdat het een taart moet zijn voor 20 mensen... Hoe groot zou dan de springvorm moeten zijn?? Ik heb zelf niet zo'n grote vandaar.

waar zou ik grote springvormen kunnen kopen voor 20 personen??

8

Uit mijn springvorm van 24 haal ik 12 puntjes als ik hem goed snij.
Je kan misschien ook een paar kleine maken?

In het blik waar je normaal 12 cc in zet.
Goed invetten en bekleden.

Staat leuk met een grote taart erbij.

9

Heb het nog nooit geprobeerd, maar ik heb ook een siliconen bakvorm van ongeveer 28 cm.
Die kun je zeg maar van de taart afpellen... Zou dat wat zijn?

10

dat is toch niet zo moeilijk?
gewoon TWEE appeltaarten bakken, en je bent klaar :)

uit een heel grote vorm haal je niet eens makkelijk veel punten: vaak zijn ze alleen maar groter, omdat je anders rare smalle stukken krijgt.

@seefje: een siliconen kan wel, maar is best lastig, of eerst helemaal laten afkoelen, met een beetje geluk blijft ie dan heel :Y

11

hoi hoi,
voor mijn zoon zijn verjaardag heb ik een drakentaart gemaakt met appeltaart!
absoluut geen probleem gehad. Gewoon mijn vierkante bakblik gebruikt, ingevet met boter en hierna paneermeel overheen. Hierna het recept en how to van het forum van de omgekeerde appeltaart gebruikt. Je gebruikt plakjes appel ipv stukjes appel en de bovenkant bekleed je dicht ipv met stroken.
Hij smaakte errug lekker en het bekleden ging ook prima. Foto's uploaden lukt niet, maar als je me mailt kan ik je wel een foto sturen van het eindresultaat.. ;)

groetjes,
ellen

12

bedankt allemaal

het is opgelost :)

Ik bak idd 2 taarten haha

wat een gedoe weer voor niks :)

13

Gewoon in een springvorm  :Y  Als je je appeltaart moet storten wordt het niet zo mooi denk ik, of je moet het uit de vorm snijden..

14

Sonj@ schreef:

Ik zit al te denken aan een soort van kruis van bakpapier onderin wat je boven de rand laat uitsteken om de taart er zo uit te 'liften'. Maar eerlijk gezegd denk ik dat ook dat niet gaat werken.... Ik denk dat je bodem dat niet gaat houden en de taart dus in stukken breekt  :/

Maarre misschien even naar de Action Hema of Blokker om een springvorm te halen? Zijn niet zo duur daar  ;)

Zo heb ik het ook een keertje gedaan en het werkt hoor.