1

Onderwerp: doe ik iets fout? scheurende mmf

Zag laatst mmf van funcakes liggen en die moest ik gewoon even proberen als rasechte lekkerbek O-) . Nu vind ik 'm ook lekker maar het bekleden is een regelrechte ramp, normaliter heb ik marsepein van Zeelandia of fondant van bakels en heel soms een klein scheurtje, snel wat crisco en je ziet er niks meer van maar dat werkt bij deze dus niet en het scheurde echt aan allerlei kanten :mad: . Gelukkig geen taart op bestelling maar voor mijn dochter en die kijkt daar niet naar (pfew...). Maar ik baal er wel erg van! Had 'm gekleurd maar niet bijzonder veel kleurstof gebruikt. Iemand een idee wat er fout gaat of hebben meerdere mensen dezelfde ervaring met deze fondant?
Groetjes Jennifer

you can't buy happines but you can buy chocolate, that's kind of the same thing ;-), voor meer taartjes kan je ook mijn fb pagina bekijken https://www.facebook.com/youcake.nl

2

Re: doe ik iets fout? scheurende mmf

Ik gebruik altijd de fondant van FunCakes, vind ik tot nu toe de fijnste. Nog nooit problemen mee gehad.
Enige waar ik wel ruzie mee heb is met de fondant met een smaakje, dus weet niet of je met mmf marshmallowfondant bedoelt?
Die met banaan en chocosmaak (geel en bruin) plakt heel erg en is daardoor moeilijker te verwerken.

3

Re: doe ik iets fout? scheurende mmf

Heb je wel lang genoeg goed doorgekneed? Als het bij mij scheurt is dat namelijk het eerste waar ik aan denk......

4

Re: doe ik iets fout? scheurende mmf

JoyceP schreef:

Ik gebruik altijd de fondant van FunCakes, vind ik tot nu toe de fijnste. Nog nooit problemen mee gehad.
Enige waar ik wel ruzie mee heb is met de fondant met een smaakje, dus weet niet of je met mmf marshmallowfondant bedoelt?
Die met banaan en chocosmaak (geel en bruin) plakt heel erg en is daardoor moeilijker te verwerken.

idd marshmallowfondant, heb je daar geen problemen mee gehad?

@ Annick67, wel doorgekneed maar niet heeeel lang, gewoon wat ik altijd doe met mijn normale fondant (bakels), moet je dat dan langer kneden?

you can't buy happines but you can buy chocolate, that's kind of the same thing ;-), voor meer taartjes kan je ook mijn fb pagina bekijken https://www.facebook.com/youcake.nl

5

Re: doe ik iets fout? scheurende mmf

Jennifer78 schreef:

@ Annick67, wel doorgekneed maar niet heeeel lang, gewoon wat ik altijd doe met mijn normale fondant (bakels), moet je dat dan langer kneden?

Ik zou het zéker proberen, langer doorkneden. Vaak zit daar een (groot) deel van de oorzaak in.

6

Re: doe ik iets fout? scheurende mmf

ik heb m 1x gekocht nooit meer  :rolleyes:
de grootste ruzie mee gehad
nu weer altijd bakels of marsepein zeelandia :thumb:

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

7

Re: doe ik iets fout? scheurende mmf

Als het je na langer doorkneden nog niet bevalt zou ik het mengen met Zeelandia, zo komt het in elk geval toch nog 'op'.....

Succes!

Re: doe ik iets fout? scheurende mmf

Ik vind Funcakes zwart en rood !@#$%^^&&&***^%%$## piep spul!!! Echt ik gebruik Bakels wit maar de kleuren rood en zwart in fondant heb ik elke keer zo'n ruzie mee. Ik bekleed toch al een aantal jaren maar funcakes rood en zwart komt er bij mij niet meer in. Ik ben op zoek naar een ander merk die deze kleuren hebben.
Dus ik kan er ook niets mee.

Groetjes P@trici@

9

Re: doe ik iets fout? scheurende mmf

saltandpepper schreef:

Ik vind Funcakes zwart en rood !@#$%^^&&&***^%%$## piep spul!!!

De marshmallow van FunCakes is er niet in zwart en rood, dus dat is in ieder geval niet het probleem van TS ;)

Als je hem gekleurd had, denk ik dat je al voldoende hebt gekneed anders krijg je de kleur er niet egaal doorheen. Wellicht was-ie wat aan de droge kant? Dan kun je (ipv crisco) heel weinig vocht (je handen nat maken en dat er doorheen kneden) gebruiken. Plakt eerst een beetje, maar even doorkneden en dan niet meer.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Re: doe ik iets fout? scheurende mmf

Marianne schreef:
saltandpepper schreef:

Ik vind Funcakes zwart en rood !@#$%^^&&&***^%%$## piep spul!!!

De marshmallow van FunCakes is er niet in zwart en rood, dus dat is in ieder geval niet het probleem van TS ;)

Als je hem gekleurd had, denk ik dat je al voldoende hebt gekneed anders krijg je de kleur er niet egaal doorheen. Wellicht was-ie wat aan de droge kant? Dan kun je (ipv crisco) heel weinig vocht (je handen nat maken en dat er doorheen kneden) gebruiken. Plakt eerst een beetje, maar even doorkneden en dan niet meer.


Sorry je heb gelijk het is rolfondant zwart en rood!!!

Groetjes P@trici@

11

Re: doe ik iets fout? scheurende mmf

Sorry voor mijn late reactie Jennifer, ben een tijdje offline geweest.
Ik heb nooit mmf gebruikt. Gebruik altijd de vanille, omdat ik met de banaan en choco in het verleden wel problemen gehad heb.

Heb je inmiddels ontdekt hoe je het goed verwerkt krijgt?

12 Laatst bewerkt door JoyceP (22-02-2013 11:41)

Re: doe ik iets fout? scheurende mmf

Dubbel :)

13

Re: doe ik iets fout? scheurende mmf

Hoi JoyceP, nee nog niet ontdekt, gebruik het gewoon niet meer om een taart te bekleden, hooguit voor een cupcakeje haha!

you can't buy happines but you can buy chocolate, that's kind of the same thing ;-), voor meer taartjes kan je ook mijn fb pagina bekijken https://www.facebook.com/youcake.nl