Onderwerp: biscuitmix kleuren?
Ik ga een verjaardagstaart maken en wil de bisquit een kleurtje geven.Kan ik de kleurgel toevoegen aan de mix net zoals bij fondant?
Ik heb namelijk iets gelezen over eigeel of eiwitten die je dan niet moet toevoegen
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » biscuitmix kleuren?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik ga een verjaardagstaart maken en wil de bisquit een kleurtje geven.Kan ik de kleurgel toevoegen aan de mix net zoals bij fondant?
Ik heb namelijk iets gelezen over eigeel of eiwitten die je dan niet moet toevoegen
Ik heb het zelf wel al eerder met kleurgel gekleurd, ging prima.
Ja hoor kan best... Wel de verleiding weerstaan om teveel toe te voegen. Als t in t beslag wat pastel lijkt, kleurt dat bij t bakken nog wel door. Als je teveel toevoegt wordt de biscuit wat te vochtig.
Heb zelf met wilton kleuren gekleurd
In principe kan dit prima, het probleem kan alleen zijn dat de kleuren iets anders uitvallen dan de bedoeling is. Biscuit is niet helemaal wit, dus de kleur wordt iets anders dan wanneer je een wit beslag zou kleuren. Wanneer je blauw gebruik zal dit vaak door de iets gelige kleur van de biscuit iets groenig uitvallen(blauw en geel maakt groen). Vaak wil het wel helpen om er dan gewoon wat meer kleurstof doorheen te doen.
Ga her gewoon proberen
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » biscuitmix kleuren?