1

Onderwerp: Dulce de Leche met Lemon Curd?

Ik heb aangeboden een chocobom te maken voor iemand wiens smaak  ik helemaal niet ken. Heb de vrije hand gekregen met als enige opmerking dat het vooral chocola/caramel moest zijn.

Nu denk ik zelf:
Chocolade biscuit
Vullen met dulce de leche en slagroom
Afsmeren met nutella
Decoreren met smarties

Zou het lekker zijn om er nog een dun laagje lemon curd tussen te doen? Voor het frisse smaakje zeg maar.

Wie heeft tips?

2

Re: Dulce de Leche met Lemon Curd?

Lekker, maar dan wel zonder de lemoncurd, vind ik. Ik zou eventueel kiezen voor iets met aardbeien of kersen of frambozen, maar lemoncurd is wel een heel groot verschil met chocolade en caramel.

Tieneke

wij hebben die combi wel gedaan voor een taart voor een forumlid dr bruiloft  de gasten en wij (ik en ander forumlid) vonden hem lekker

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

4

Ik denk zelf aan echt een dun laagje lemoncurd, anders wordt het zo enorm zwaar allemaal.

Lastig hoor, smaken verschillen nu eenmaal en als je dan de smaak van de ontvanger niet kent.....

5

bijv. kersenjam kan heel goed. Dat past er precies bij.. .misschien een minder heftige keuze maar zorgt wel even voor even wat minder zoets.  Kersenjam past ook goed bij de andere keuzes qua vullingen.

6

Ik zou denk ik gaan voor gepureerde frambozen, die dun erop smeren.
daar dan bijv de chocomouse overheen of in de chocomouse bevroren frambozen duwen voor een frisse toets.

7

Ik zou ook niet voor lemon curd gaan. Kersenjam of vlaaivulling zou ik persoonlijk doen.

8

:think: lemoncurd  :nooo 

orangecurd vind ik er dan wel weer bij passen :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Ik zou ook geen lemon curd kiezen....omdat niet iedereen dat echt lekker vind. Ganache met caramel stukjes?? En ipv chocolade biscuit "normale" kiezen??

Bakken is mijn passie!!!

10

ik ga vandaag ook een taart vullen met dulche de Leche, en doe er
tropische vlaaifruit en slagroom bij,
misschien overgieten met witte ganache, of slagroom, twijfel nog daarover.

even bijvoeging van mijn vorige reactie.. wij hadden de lemoncurd door botercreme gedaan..

het was echt lekker !

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby