1

Onderwerp: enkele vraagjes over taart bewaren

ik wou even wat vragen stellen. Ik ben nog een groentje in taartenland dus ik heb jullie advies nodig.
Ik wil voor woensdag een bisquit met aardbei yoghurt vulling en botercreme maken.

Kan ik de taart zondag al maken?  en deze al vullen?
Of is de biscuit tegen woensdag veel te droog dan?
Ik weet dat biscuit best 24uur niet besmeert en gesneden wordt nadat hij gebakken is. Dus als ik deze zondag zou maken, maandag besmeren en dan dinsdag na mijn werk hem nog zou bekleden zou dit gaan? Of is er dan teveel tijd tussen gegaan. (ik zou hem in de ijskast kunnen bewaren.)

Ik zou ook van rice crispies figuurtjes willen maken voor op de taart en dan bekleden met fondant. Moet ik deze in de ijskast bewaren? Of best ergens droog en fris buiten de koelkast?

alvast bedankt voor het lezen en als jullie raad weten, shoot me ;)

2

Re: enkele vraagjes over taart bewaren

Zou op zondag de biscuit niet vullen:  de dag ervoor kan nog wel. Of zondag helemaal vullen en klaar maken en hem dan helemaal klaar in de vriezer doen, dat kan wel.

De yoghurt aardbeienvulling ken ik niet, maar dit is een vulling die zeker niet lang buiten de koeling kan. Verder denk ik dat dit heel erg in de biscuit trekt en daardoor niet lekker meer is. Maar dat weet ik niet zeker.

3

fondant figuurtjes ergens droog opslaan, evt in een doosje, maar dan de deksel er niet klemvast op (anders krijg je condensvorming en da's niet goed voor de figuren :nooo ).

Ik bak biscuit en vries ze dan altijd in. Ingepakt in vershoudfolie en een vuilniszak. Een kwartiertje voor vullen uit de vriezer en je hebt een biscuit die kraakvers is en nog lekker stevig om te zagen :)
Je kunt evt maandag vullen en afsmeren en dan dinsdag bekleden.  :shh: Dat afsmeren moet dan wel nauwkeurig gebeuren, anders droogt het biscuit misschien toch nog uit.

De vulling klinkt als een koelkastvulling inderdaad, dus niet zou kunnen, maar ook echt doen :Y

succes :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

Oke bedankt :)
Dus zondag avond bakken en dan maandag avond vullen en afsmeren & dan dinsdag bekleden. :)

Ik zou hem ook dinsdag kunnen vullen, maar dan kan de botercreme niet opstijven en vond het vorige keer echt gemakkelijk te bekleden als die na een nachtje uit de ijskast kwam.

De mogelijkheid om in mijn vriezer iets in te steken heb ik jammer genoeg niet. Is niet super groot & steekt ondertussen al uitpuilend vol :p

Zaterdag voor nog wat spulletjes gaan zien & dan kan ik zondag in de dag al een gsm en laptop in elkaar knutselen :p

5

Je kan toch je botercreme toch maandag maken?

6

ja dat ga ik ook doen.
maar dan had ik maandag de cake kunnen bakken. :)

7

Nog een vraagje.
Ik ga zo meteen de biscuit bakken.
Hoe kan ik deze het best bewaren?
In de koelkast? Of inpakken in huishoudfolie als deze afgekoeld is?
in de diepvries kan jammer genoeg niet

8

Sorry maar als je m nu al bakt en niet invriest ia ie niet meer lekker woensdag hoor en zeker niet meer vers

9

En als ik die morgen bak?
Dan zit er wel maar enkele uren tussen het vullen en het bakken.

10

Dan kan t wel