Onderwerp: Bloemen voor de juf!
koekjes voor de juffen toen onze oudste de peuterspeelzaal verliet om naar de kleuter klas te gaan.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » Bloemen voor de juf!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
koekjes voor de juffen toen onze oudste de peuterspeelzaal verliet om naar de kleuter klas te gaan.
Wauw echt mooi gedaan.
Hoe laat je dat zo uitlopen in het midden?
Met een cocktailprikkertje! Nat op nat en dan de kleur in het hart met de prikker naar buiten trekken.
Leuk! En een gave kleur roze, lekker knal.
Krijg meteen een heerlijk lentegevoel van die mooie en kleurrijke bloemen!!
OE !! Die zien er wel heel mooi uit!
Zo die zien er erg mooi uit, zo krijg ik het niet voor elkaar . Vind het nog erg moeilijk.
Bedankt dat je ons van je baksels liet meegenieten.
Hartstikke leuke koekjes, en heerlijk ROZE.
Ben nog in het beginstadium van koekjes bakken, maar wel heel erg enthousiast. Ik vind het nog moeilijk nog om een goede dikte te krijgen van een koekje zodat ze niet breken. Heb jij een goed koekjesrecept? Ik gebruik het recept van dit forum van Peggy Porchen.
Werk jij met eiwitpoeder? Maak je de icing zelf?
Ik hoor het graag, en veel plezier met het trakteren.
Riny
Even gezocht in mijn 8000 bladwijzers op mijn telefoon,
Maar ik heb het gevonden!
Nodig voor ongeveer 30 koekjes (Ø 10 cm) Voor de koekjes:
■ 200 g boter op kamertemperatuur
■ 200 g suiker
■ 2 zakjes vanillesuiker
■ 1 ei (50 g)
■ 400 g patisseriebloem
■ een snuifje zout
Bereiding
1. Meng de boter, suiker, vanillesuiker en het zout tot een zachte, luchtige massa. Meng het ei erdoor en voeg de bloem toe. Blijf mengen tot je een bol kunt vormen.
Laat het deeg minstens 2 uur of een nacht in de koelkast rusten. Verwarm de oven voor op 180 °C. Bebloem je werkblad lichtje s en rol de helft van het deeg uit tot ongeveer een halve centimeter dikte.
2. Steek met behulp van koekjesvormpjes koekjes uit het deeg.
3. Leg de koekjes met voldoende tussenruimte op een met bakpapier beklede bakplaat.
Bak ze ongeveer 10 minuten tot de randen goudbruin zijn. Haal uit de oven en leg de koekjes voorzichtig op een taartrooster om af te koelen.
Ik steek de koekjes uit van zeker ruim 5 mm dik.
Icing is inderdaad van eiwitpoeder!
De goede dikte van de icing is als je met een mes er een diepe streep in trekt, dat ie ongeveer na 10 seconde weer is weggevloeid.
Voor de lijntjes kun je hem evetueel eerst iets dikker laten, maar zo lukt het ook
Dankjewel voor de moeite van het zoeken naar het koekjesrecept en uitgebreide antwoord. Pfff 8000 Bladwijzers !!!!
Dit recept heb ik ook steeds gebruikt, en is van Peggy Porchen.
Ik ga mijn koekjes wel dikker bakken, dan worden ze mooier.
Zag dat jij dat ook had gedaan.
Ga morgen nog een ander koekjesrecept uitproberen wat in het Koek-Boek staat van Marielle de Vroome. Zij geeft ook veel adviezen.
Maar jouw koekjes zijn in elk geval heel leuk geworden.
Is de traktatie in de smaak gevallen bij de peuters?
Heeft je dochter zelf ook meegeholpen met de icing?
Groetjes en nogmaals bedankt,
Riny
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » Bloemen voor de juf!