Onderwerp: Help een dummie!

Hoi,

Ik heb net een kleine dummie bekleed maar dat ging niet helemaal goed.
Ik heb de randen van de dummie iets ronder geveild en hem daarna 'nat' gemaakt met water. Ik heb de fondant iets dikker uitgerold op poedersuiker, dit doe ik normaal ook. Ik heb het toen over de dummie gelegd. Tot hier ging het goed. Ik ging toen de zijkanten glad maken alleen die bleven niet goed op de dummie 'plakken' de hoeken begonnen toen te scheuren en ook aan de zijkanten kwamen wat scheurtjes. Het is een ronde dummie dus ik heb geen idee wat ik fout heb gedaan. Het werd niet mooi dus ik heb het er af gehaald en wat poedersuiker door de fondant gedaan zodat ik het weer kan gebruiken. Heeft iemand een idee hoe ik het anders kan doen. Het nadeel is ook dat de taart strak moet zijn en gewoon wit zonder versiering dus in kan niks op eventule scheurtjes plakken.

Heeft iemand hier ervaring mee en tips voor mij want ik moet drie dummies bekleden maar zo gaat het niet lukken. (sorry voor de vele tekst)

www.caketolove.nl
Voor verjaardagen, traktaties of gewoon lekker!

Re: Help een dummie!

Ik zou de dummy niet met water natmaken. Kans op smelten van suiker in fondant ! Wat ik zelf graag gebruik is een dun laagje icing of piping gel. Je hebt dan nergens last meer van (hoop ik voor je !)
Succes  :Y

3

Re: Help een dummie!

Ik smeer de dummie altijd in met crisco. Als je dan nog een keer opnieuw meot bekleden omdat het scheurt of scheeft zit dan kan het er zo weer vanaf.

En dikker uitrollen wil ook nog wel eens helpen tegen het scheuren.

Succes!!!

Volg je hart...want dat klopt!

Re: Help een dummie!

Okee ik ga het nog een keer proberen, de taarten moeten wel af...
Hopelijk werken jullie tips. Ik laat het nog even weten.

www.caketolove.nl
Voor verjaardagen, traktaties of gewoon lekker!

Re: Help een dummie!

Ik heb de dummie met crisco ingesmeerd en iets dikker uitgerold dit ging erg goed. Geen scheurtjes!

Met icing heb ik niet geprobeerd, maar in ieder geval bedankt voor de tips!

www.caketolove.nl
Voor verjaardagen, traktaties of gewoon lekker!

Re: Help een dummie!

Bleef t met Crisco plakken? Ik heb nml ook een dummy bekleed met Crisco eronder. Maar merkte dat t niet goed bleef plakken. Heb toen de onderste rand met water ingesmeerd. Dat ging wel, maar t was wa omslachtig.

Ik heb het taartenvirus te pakken: www.choicetaarten.nl of Like mijn facebookpagina

Re: Help een dummie!

Ik heb de crisco aan een palet mes gedaan en toen de dummie ingesmeerd. hetzelfde eigenlijk als je met een gewone taart doet maar dan nu met crisco. ik heb gewoon een goed laagje gedaan niet te dik want dan is het te plakkerig en komt er veel onderuit. met de crisco bleef het ook erg goed aan de randen plakken hetzelfde als met een gewone taart!

Ik heb tussendoor foto's gemaakt. Ik kan er eventueel een howto van maken. Als je zecht dat is handig dan zet ik het op het forum.

www.caketolove.nl
Voor verjaardagen, traktaties of gewoon lekker!