1

Onderwerp: ruzie met bisquit

Ik heb de mix van funcakes. Nou komen mijn taarten eigenlijk nooit plat uit de oven. Als ik ze omkeer zakken ze nog wel wat in, maar ik moet altijd wel corrigeren. Nu bak ik al op 160, omdat de cake in mijn oven op 180 veel te hard gaat op de een of andere manier. Ik heb geen hetelucht oven, gewoon boven en onder verwarming. Bak de cake 1 laag onder het midden van de oven en maak al zoveel mogelijk een kuil in het deeg in de hoop dat hij dan iets minder bolt. Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen? Het is niet erg zo, maar zou toch fijn zijn als ik ook gewoon mooie taarten uit mijn oven kan toveren!

Re: ruzie met bisquit

een klein beetje water op de bovenkant sprenkelen voordat je de taart de oven in schuift en de taart op een rooster laten afkoelen...Mocht de bobbel echt te erg zijn, kun je natuurlijk altijd nog met een mes aan de gang...of met botercreme/ ganache ;)

3

Bedankt voor deze tips, ga ik ook weer proberen!

Met botercreme kan ik het altijd wel weer wegwerken, maar leuk is anders. 1 keer heb ik inderdaad met een mes hem bijgewerkt, op zich is dat ook een optie.

Las ergens ook dat ik op een lagere temperatuur kan bakken en dan langer, misschien helpt dat ook. We blijven proberen!

4

weet je ook of temp goed is in de oven?ik heb altijd een oven thermometer.succes

5

Om bolling op je biscuit of cake te voorkomen kun je bake even strips gebruiken. Deze zorgen ervoor dat het beslag in je vorm gelijkmatiger rijst.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag