1

Onderwerp: Botercreme van funcakes met cacao????

Hallo baktalenten  :D

Nou hier ben ik weer hoor!! Heb van de week een taartje (om uit te proberen) gemaakt met bbb mouse!! Ik vond er niet veel aan!! Smaakte een beetje als een broodje nutella!!
Nou moet ik morgen een taart maken met chocolade vulling!
Ik ben gisteren als een malloot naar de dichtstbijzijnde bakwinkel gereden en gevraagd wat nou een lekkere chocolade vulling is!!
Ze gaven me de tip om de funcakes mix te mengen met cacao!!

Hebben jullie hier ervaring mee?? Cacao lijkt mij zo bitter!!

Graag hoor ik van jullie of t lekker is of niet!!

Heel erg bedankt alvast  *D

Re: Botercreme van funcakes met cacao????

Dat kan prima!

Ik gebruik zelf nooit de bc mix, maar MBC, omdat ik dat lekkerder vind, maar volgens mij kun je bij iedere bc wel cacao doen (hoeveelheid gewoon even proberen wat lekker is en wel zorgen dat je de cacao gezeefd hebt)

Maar je kan ook een reep chocolade smelten en door de bc doen, dit is ook erg  :9

In beide gevallen in ieder geval eerst de bc maken zoals je gewend bent en de cacao of chocolade daarna toevoegen.

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

3

Thanks !!!!  ;)

4

Gesmolten chocolade is inderdaad heeel lekker door de botercreme! Ook zeker door de mix  :thumb:

5

Mag dat dan direct (nadat t een beetje is afgekoeld) door de bc??
En welke chocolade is nou echt lekker!

Inderdaad eerst een beetje laten afkoelen en dan door de bc, je ziet vanzelf wel wanneer het goed is, een beetje handwarm maar nog wel te schenken zeg maar.

Ik vind zelf Tony Chocolonely het allerlekkerst, maar dit is geen goedkope chocolade. Volgens mij kan het met iedere chocolade, ik hoor ook veel over Callebaut chocolade hier op het forum.

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

7

gesmolten chocolade is zeker lekker door de mix
echter wel ontzettend zoet, zeker met witte chocola. was vroeger te compenseren met minder suiker, maar dat kan helaas niet meer.

ook lekker door de botercreme is een paar lepels pure pasta.
dan wel minder water (150) gebruiken bij de creme.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

8

Bedankt voor je reactie mamski!!
Heb je ook ervaring met cacao? Ik ben idd bang dat t allemaal te zoet gaat worden!!

9

ik maak mijn chococreme altijd met pure ongezoette cacao van BLooker. Juist het wat bittere van de cacao zorgt ervoor dat er een chocosmaak aanzit, maar dat t glazuur niet van je tanden spat :)

10

Ok gelukkig iemand die toch met cacao werkt!! Kreeg idd ook de tip in de winkel om t zo te doen!! Heb dus bij de bakwinkel cacao gekocht!! Ga t zo proberen want vandaag MOET de taart klaar!!

11

je kan hem ook gewoon in de ah kopen hoor. Ik gebruik al jaren Blooker ongezoette cacao om mee te bakken, maakte er vroeger ook mn marmer cake's mee.
T is juist fijn dat het ongezoet is.. het produkt waar je t aan toevoegd is vaak al zo zoet.

succes er mee.

ow.. 1 tip.. als je de cacao erbij doet en gaat mixeren.. weet dat je keuken dan ook een bruin laagje krijgt :)

12

Ik heb verschillende manieren gebruikt om choco bc te maken, maar vind de cacao door de bc nog het lekkerst. Inderdaad omdat deze niet zoet is en de bc dus niet nog zoeter wordt. Ben benieuwd wat jij van de bc vind  :Y

13

Thanks Esther,
Ga straks aan de slag! Laat sowieso even weten of t gelukt is!! Ben zooooo benieuwd naar de smaak!!

14

Heey,

Heb net de mix gemaakt met cacao enne ik vind m heerlijk!!
Zit nog niet in de taart maar smaakt stukken beter dan de bbb vulling!!

Heel erg bedankt weer voor alle reacties!!

Groetjes