1

Onderwerp: Wat moet ik met de slagroom doen bij deze vulling?

Als ik deze vulling wil nemen:

Laagje slagroom met stukjes toblerone en een laagje slagroom met (diepvries) frambozen;

Hoe moet ik de slagroom dan maken? Gewoon opkloppen en en er wat suiker toevoegen naar smaak en dan de toblerone in stukjes hakken en erdoor doen?
En geld dit hetzelfde als met die frambozen?

En aangevette slagroom is met mascarpone toch?

En mijn laatste vraag:wat is lemoncurd, en waar kan je dat halen?

2

Re: Wat moet ik met de slagroom doen bij deze vulling?

De slagroom moet opgeklopt zijn, eventueel vermengen met mascarpone, dan blijft het steviger, suiker naar smaak toevoegen en de toblerone in kleine stukjes hakken en er door heen doen.
Hoe het zit met frambozen, bevroren of niet daar heb ik geen idee van, dit kan vast iemand anders vertellen.

Lemoncurd is een soort van jam en staat ook bij jam, het is geel en ondoorzichtig maar heel lekker en bij de recepten hier links staat een zelf maak recept.

Christine.

3

Dankjewel voor je reactie!

4

Ik zou de slagroom wel mengen met "klop-fix" (zit in een doosje, staat meestal bij de ongekoelde slagroom in de winkel) dit zorgt ervoor dat je slagroom langer zijn stevigheid behoud.... Anders wil het nog wel eens wat dunner worden en ben je het mooie luchtige kwijt.

Ik zou wel dijkjes maken van botercreme zodat je slagroomvulling niet in aanraking komt met je marsepein/ fondant, dat zou anders kunnen gaan smelten.

Als je chocolade door je slagroom wilt doen, eerst de slagroom kloppen, dan de stukjes er voorzichtig doorheen spatelen, voorzichtig zodat je de lucht er niet uit roert....
En de frambozen zou ik eerst laten ontdooien en uit laten lekken, soms komt er bij ht ontdooien veel vocht vrij en dat maakt je slagroom 'slap'.

Fruit door slagroom in een taart heb ik trouwens nooit geprobeerd, alleen in toetjes, misschien heeft iemand anders ervaring hoe het als vulling werkt.

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!