Onderwerp: historisch boekenplankje.
De lutherse gemeente van Purmerend is in 2007 opgegaan in de Protestantse gemeente. Het archief is dus door een aantal vrijwilligers helemaal uitgezocht en klaargemaakt om af te leveren bij een instantie die dat soort dingen bewaard. Om deze vrijwilligers te bedanken heeft de PGP een taart bij mij besteld.
Mocht zelf bepalen hoe en wat ik zou gaan maken. Omdat ze vele boeken hebben moeten doorspitten kwam ik al snel op dit idee uit. De jaartallen staan voor het begin van de Lutherse gemeente, intrek in de eerste echt kerk, intrek in de nieuw gebouwde kerk en het jaar dat ze zijn gefuseerd met de PGP. Voorop zit aan de ene kant de Lutherse roos en aan de andere kant de Lutherse zwaan (weet niet of deze landelijk is, maar hij zit in ieder geval op meerdere lutherse kerken.
De gever stond in ieder met haar mond vol tanden. Ze had alles verwacht, maar geen stapeltje boeken. Ze belde later nogmaals op om te vragen hoe hij moest worden aangesneden. Deze uitleg was volledig langs haar hen gegaan. Gelukkig viel hij verder wel goed in de smaak.
O ja... gevuld op verzoek met bokkepootjescreme en aardbeienjam.
Bedankt voor het kijken.