Onderwerp: Is dit misschien een goed idee?

Ik gebruik the mat maar ik vind hem ook zwaar uitrollen,
Is het misschien een idee om de fondant eerst zonder bovenkant van de mat uit te rollen en dan op het laatst met bovenkant?
Ga het straks ff proberen als ik tijd heb :Y

De aanhouder wint!

2

Re: Is dit misschien een goed idee?

Ik ben benieuwd!

3

Re: Is dit misschien een goed idee?

Ben benieuwd naar je ervaring... Ik ben met uitrollen met the mat bijna twee keer zo lang bezig als zonder....
Al scheelt het wel geneuzel met poedersuiker.

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

4

Re: Is dit misschien een goed idee?

bij mij staat ie ook alweer opgeruimd in de kast....echt veel te zwaar !

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

5

Re: Is dit misschien een goed idee?

:think:  :think: Als iemand een 'halve mat' van ± 50 x 50 cm te koop heeft houd ik me aanbevolen  :Y

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

Re: Is dit misschien een goed idee?

Ik heb het net uitgeprobeerd en het werkt! Het uitrollen gaat nu net zo soepel als eerst! En eigenlijk is het niet eens nodig om op het laatst het tweede deel van de mat erop te leggen. Dusss nu heb ik twee matten :D

De aanhouder wint!

7

Re: Is dit misschien een goed idee?

Janny Wiemelink schreef:

Ik heb het net uitgeprobeerd en het werkt! Het uitrollen gaat nu net zo soepel als eerst! En eigenlijk is het niet eens nodig om op het laatst het tweede deel van de mat erop te leggen. Dusss nu heb ik twee matten :D

top!
maar dan heb je dus wel nog steeds last van pluisjes???
want dat vond ik zo handig van de mat ...dat je zo goed als GEEN pluisjes op de fondant had omdat je ertussen uitrolt
en als je nu met maar 1 deel rolt krijg je die wel weer denk ik

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

8

Re: Is dit misschien een goed idee?

Het grootste nadeel aan the mat vond ik het omgekeerd op de taart leggen een Ikea mat is dan veel steviger. Heb hem snel weer verkocht.

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie

Re: Is dit misschien een goed idee?

spidygirl schreef:
Janny Wiemelink schreef:

Ik heb het net uitgeprobeerd en het werkt! Het uitrollen gaat nu net zo soepel als eerst! En eigenlijk is het niet eens nodig om op het laatst het tweede deel van de mat erop te leggen. Dusss nu heb ik twee matten :D

top!
maar dan heb je dus wel nog steeds last van pluisjes???
want dat vond ik zo handig van de mat ...dat je zo goed als GEEN pluisjes op de fondant had omdat je ertussen uitrolt
en als je nu met maar 1 deel rolt krijg je die wel weer denk ik

Ik heb hem eigenlijk gekocht omdat ik er makkelijk mee kan bekleden. Pluisjes valt bij mij best wel mee...

De aanhouder wint!

10

Re: Is dit misschien een goed idee?

Ik zoek nog naar een manier om de mat niet met mijn heup tegen de tafel moeten 'vastzetten' zodat hij niet de hele tafel over (en af) glijdt..... Verder vind ik het een súpermakkelijke 'tool'!

11

Re: Is dit misschien een goed idee?

annick67 schreef:

Ik zoek nog naar een manier om de mat niet met mijn heup tegen de tafel moeten 'vastzetten' zodat hij niet de hele tafel over (en af) glijdt..... Verder vind ik het een súpermakkelijke 'tool'!

:Y idd .ik hou hem ook tegen met mijn heup.
niet echt ideaal dus!

misschien toch maar te koop zetten

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

12

Re: Is dit misschien een goed idee?

Ik denk dat ik hem met een klem vastzet, stukken makkelijker want het idee/principe vind ik wél supermakkelijk. Zoek en gij zult vinden dus komt goed!  :D

Re: Is dit misschien een goed idee?

Ik heb een filmpje bekeken over de mat, en daar wordt gezegd dat je het beste een zware deegroller kunt gebruiken....

De aanhouder wint!

14

Re: Is dit misschien een goed idee?

Maar waar vindt je een 'zware' deegroller?

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

15

Re: Is dit misschien een goed idee?

Ik ben eigenlijk best tevreden met mijn mat! Het is inderdaad wel wat zwaarder rollen en het duurt langer, maar omdat het toch bedekt is droogt het fondant niet uit. Als ik echt een grote lap moet rollen rol ik het begin zonder bovenkant.

Wat bij mij ook heel goed werkt, is niet rollen, maar erover schuiven/duwen met de roller, als je begrijpt wat ik bedoel?

Re: Is dit misschien een goed idee?

Rumy schreef:

Ik ben eigenlijk best tevreden met mijn mat! Het is inderdaad wel wat zwaarder rollen en het duurt langer, maar omdat het toch bedekt is droogt het fondant niet uit. Als ik echt een grote lap moet rollen rol ik het begin zonder bovenkant.

Wat bij mij ook heel goed werkt, is niet rollen, maar erover schuiven/duwen met de roller, als je begrijpt wat ik bedoel?

Is ook een idee, ik heb een deegroller van marmer gekregen voor m'n verjaardag die is wél zwaar besteld bij Bouwhuis. Ben benieuwd! Maar verder vind ik de mat ook wel weer handig ik kreeg de fondant niet goed op de taart nu dus wel :Y

De aanhouder wint!

17

Re: Is dit misschien een goed idee?

annick67 schreef:

Ik zoek nog naar een manier om de mat niet met mijn heup tegen de tafel moeten 'vastzetten' zodat hij niet de hele tafel over (en af) glijdt..... Verder vind ik het een súpermakkelijke 'tool'!

`De Mat` heb ik niet. Maar bij grote taarten, die niet op de ikea mat passen, gebruik ik een doorzichtig tafelzeil. Deze hou ik op z´n plaats door eerst een vochtige warme doek over de tafel te halen en dan het zeil erop te leggen. Dit verschuift dan niet meer.

18

Re: Is dit misschien een goed idee?

Mirie schreef:
annick67 schreef:

Ik zoek nog naar een manier om de mat niet met mijn heup tegen de tafel moeten 'vastzetten' zodat hij niet de hele tafel over (en af) glijdt..... Verder vind ik het een súpermakkelijke 'tool'!

`De Mat` heb ik niet. Maar bij grote taarten, die niet op de ikea mat passen, gebruik ik een doorzichtig tafelzeil. Deze hou ik op z´n plaats door eerst een vochtige warme doek over de tafel te halen en dan het zeil erop te leggen. Dit verschuift dan niet meer.

Hmmmmm ik zal eens kijken, dank je. Normaliter rol ik uit op mijn non-stick board: geweldig! Máár ik wil(de) The Mat ook proberen.... rolt prima uit, alleen dat 'vasthouden'...... maar dat komt ook goed, zeker weten.  :D

19

Re: Is dit misschien een goed idee?

Ik heb geen idee of het ook met the mat werkt, maar ik werk met de fondant roll and cut mat van Wilton..

die zet ik vast door mijn handen nat te maken onder de kraan, het water wat aan mijn handen blijft zitten op het aanrechtblad uitsmeren (of op mijn workshop tafel) en leg daar de mat op.. dan zuigt hij een soort van vacuüm..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

Re: Is dit misschien een goed idee?

Foutje.....de deegroller heb ik bij Oldenhof besteld en niet bij Bouwhuis :s

De aanhouder wint!

Re: Is dit misschien een goed idee?

Marmeren deegroller net binnen ik heb hem meteen uitgeprobeerd op de mat, en jawel hij rolt super uit!
Het gaat snel en ik hoef niet zo veel kracht te gebruiken.
Hij weegt dan ook twee en een halve kg.

De aanhouder wint!

22

Re: Is dit misschien een goed idee?

Dan gaat die deegroller ook op mijn verlanglijst!

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

Re: Is dit misschien een goed idee?

Siska1974 schreef:

Dan gaat die deegroller ook op mijn verlanglijst!

Ja tis de moeite waard, door het gewicht gaat het sneller!

De aanhouder wint!

24

Re: Is dit misschien een goed idee?

hallo
hij lijkt mij ook erg goed maar draai je deze dan ook nog om dat de onderkank ook op de taart komt?want als je uitrolt en dan de bovenkant eraf haalt  en dan op je taart legt dan is de bovenkant onderkant zie je dat niet?ben benieuwd naar jullie reacties.(hoop dat jullie mij begrijpen)gr

Re: Is dit misschien een goed idee?

Ja ik denk dat ik je snap....ik gebruik de mat eerst leg je fondant op de mat dan het andere deel van de mat erop en dan rollen met een zware deegroller met een gewone is het veel te zwaar en lang werk. Dan haal je eerst het bovenste deel van de mat eraf en til dan het onderste deel met de fondant op dan komt de onderkant dus bovenop de taart.

De aanhouder wint!