1

Onderwerp: help me met een herdenkingstaartje voor een baby

oke ik zoek wat hulp en inspiratie
ik wil graag een taartje maken voor kennisen van me
op 3 mei 2012 kregen zij een super leuk zoontje
echt een schatje , helemaal gezond ,en helemaal top
helaas mocht de kleine niet ouder worden dan 5 maanden en 10 dagen en is hij op 13 oktober in zijn slaap overleden

ik wil heel graag de dag dat hij eigenlijk 1 had moeten worden niet zomaar voorbij laten gaan
en dus wil ik voor zijn ouders en grootouders een taartje maken maar hoe zou ik dat aan kunnen pakken
toch een echt verjaardags taartje maken of een herdenkings taartje iets met vlinders oid

please help met inspiratie en meningen

"Life is what happens to you, while you're busy making other cakes"

Re: help me met een herdenkingstaartje voor een baby

Allereerst wil ik even laten weten dat ik het een ontzettend lief gebaar van je vind. Ook dat je er nu al mee bezig bent..ik denk dat de ouders het een fijne gedachte vinden dat hun zoontje niet 'zomaar' vergeten wordt en dat hun omgeving (jij) er ook nog mee bezig is.

Ik denk zelf dat je dat zou moeten vragen aan de ouders... ontzettend lief dat je dit wilt doen, natuurlijk, maar het kan ook heel verkeerd vallen.
Ook wat er op staat...Overleden kindjes worden ook vaak 'sterrekindjes' genoemd...Of misschien had het kindje wel een lievelingsknuffel?

Ik zou dus ouders informeren over je plan of naaste(n) erbij betrekken... Sterkte met de opdracht!

Ik begrijp dat je het als een kadoo wilt maken, toch zou ik daar even goed over nadenken.
Zo,n dag is heel moeilijk, vooral de eerste keer, misschien willen ze het niet met anderen delen, willen ze er misschien niet eens aan herinnert worden , misschien vinden ze een taart ongepast.

Het is vast heel goed bedoeld maar kan ook helemaal verkeerd vallen

Van Cindy , workshopruimte en taart(web)winkel in etten-leur, kom gezellig eens langs.

4

Rubriek decoreren:

Help elkaar aan of bij ideeën, plaatjes, vragen over puzzelen, icing spuiten, boetseren...

[MOVE] -> decoreren

5

Ik zou, hoe lief dan ook, dit inderdaad niet zonder de ouders te betrekken doen. Afhankelijk van bijvoorbeeld geloofsovertuiging hebben ze bijvoorbeeld helemaal niets met termen als sterrekinderen (ikzelf associeer die term bijvoorbeeld met de joodse kindjes uit WO2 nav het boek van Clara Assher Pinkhof) of symboliek als vlinders. Juist omdat het zo'n delicaat onderwerp is, is het verstandig om dit de ouders aan te bieden en in overleg met ze te doen..

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

6

Vrienden van mij hebben bijna 2 jaar terug hun kindje verloren met 39 weken zwangerschap en ik heb vorig jaar daarvoor een klein taartje gemaakt met het beertje van het geboorte kaartje (op de geboorte/sterfdag). Zonder overleg met hun want ik wist dat ze het mooi zouden vinden. En ze waren er erg blij mee.
Dit jaar krijgen ze gewoon weer een taartje, daar zal ik wel iets meer moeite mee gaan hebben omdat ik dan zelf zo'n 35 weken zwanger ben. Ik maak dan een taartje met een treintje erop ofzo.

Sterkte dit zijn altijd moeilijke dingen idd

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje