1

Onderwerp: Kleurstof

Hallo,ik ben helemaal nieuw en wil een taart gaan maken.heb al heel wat gereedschap gekocht.en ben me wat meer aan het verdiepen Nu ben ik erachter gekomen dat de meeste van jullie zeelandia marsepein de beste vinden.nu is mijn vraag welke kleurstof de beste is dus welk merk.
En de vulling kan je door de botercreame ook een smaakstof doen of hoe werkt dat?al vast bedankt :)

2

Re: Kleurstof

Voor botercreme zijn er heel veel smaakstoffen te krijgen, ik werk altijd met de geconcentreerde smaakstoffen van lorann, daar heb je maar heel weinig van nodig en die kun je ook gebruiken om je fondant of marsepein een smaakje te geven. Bovendien is lorann niet op basis van alcohol en aangezien mijn moeder daarvoor allergisch is gebruik ik dat dus liever niet, dan kan zij gewoon altijd mee-eten.

Voor kleurstoffen gebruik ikzelf na wat proberen de sugarflair kleuren, die vind ik de mooiste kleuren geven.
Ik heb ook americolor gebruikt, maar ik vond dat je daarvan om fondant wat donkerdere kleuren te geven erg veel van nodig hebt en Wilton vind ik de kleur die op het potje staat niet overeenkomen met het resultaat (tenminste de kleuren die ik daarvan had geprobeerd; kerstrood, smurfenblauw en paars)

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

3 Laatst bewerkt door Siska1974 (15-02-2013 18:10)

Re: Kleurstof

Een keer is genoeg.....

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

4

Re: Kleurstof

Ik gebruik ook de smaakstoffen van LorrAnn, inderdaad weinig nodig en ze zijn er in veel lekkere smaakjes. Zelf vind ik watermeloen ook een echte aanrader! Vooral voor boterglazuur erg lekker.

De kleurstoffen die ik gebruik zijn van Wilton (de kleurpasta's). Ik heb in ieder geval altijd de basisset met die acht kleuren in huis en peach (huidkleur). Het is wel een kwestie van persoonlijke ervaring hoeveel je van een kleur nodig hebt, omdat de kleur snel afwijkt van de kleur op het potje. Maar met iets meer of minder komt het meestal wel goed. De pasta's zorgen ervoor dat de structuur niet verandert van je marsepein of botercreme. Kleurstoffen zijn vloeibaar en maken deze producten al snel dunner.