1

Onderwerp: Mag taart mee het vliegtuig in?!!??

Hoi allemaal,

Ik ga morgen een paar dagen naar mijn vader die in Oostenrijk woont. Ik heb een taart gemaakt omdat hij pas jarig is geweest en we dat daar nog is zouden vieren.   :)

Nu zit ik echter met de vraag of je dit dus zo het vliegtuig in mag nemen?
De vulling is vanille botercreme en kersenvlaaivulling, en met die kersenvlaaivulling zit ik nu een beetje te dubben. Wordt dit als vloeibaar gezien !? :rolleyes:

Ben benieuwd wie dit weet. Hoe zit dit tegenwoordig.

facebook.com/caro.taartencupcakes

2

Re: Mag taart mee het vliegtuig in?!!??

Ik zou even de vliegmaatschappij bellen. Dat heb je direct het goede antwoord  ;)

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

3

Ik lees mee....

4

Als er water inzit, dan mag het niet. Bijv. bonbons weer wel, maar je kunt beter even bellen! Ik werk zelf op Schiphol maar dit weet ik niet precies!

'You can't buy happines but you can buy cupcakes, and that's kind of the same thing'

5 Laatst bewerkt door Carolinedrost (17-02-2013 11:04)

Ik heb ze even gebeld :) Taart mag (bij klm) mee! Yes! ahhaha

6

Omdat t geeoon eten is? Grappig dacht altijd dat t niet mocht. Maar neem je m mee in je handbagage, ben je niet bang dat ie overal tegenaan komt omdat de bagage altijd alle kanten op glijd?

Ja omdat het eten is. En ik vroeg ook of jam dan niet als vloeibaar wordt gezien, maar omdat het een klein beetje is en er in verwerkt zit kan het. ( je mag namelijk ook voorverpakte cakejes mee nemen met zo een jam laagje)

Ja ik neem het mee als handbagage in een taartdoos. Ik zal m maar tussen mn voeten zetten, dan moet het volgens mij helemaal goed komen  :rolleyes:  De boetseersels neem ik gewoon los mee en plak ik er ter plaatse op.

8

Ik zou geen taartdoos direct op de vloer zetten eigenlijk...

9

Succes!
Ik hoop voor je dat je niet in luchtzakken terecht komt, dan zit de taart tegen het plafond!

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

@etmc Hoezo niet op de vloer? ( Ik dacht namelijk als ik t in de bagagebakken zet dan komt er vast andere bagage op en wordt t geplet?)

@ Henriette, Hier heb ik niet eens aan gedacht! Naja ik zal het goed dichtplakken, dan schiet in ieder geval de deksel er niet van af! haha

11

omdat er mensen met schoenen door n vliegtuig lopen of hun schoenen uitdoen en in de buurt van je taart houden, er nog etensresten kunnen liggen, nog resten van andere dingen die je niet door je taartdoos heen wilt.. vloeren zijn niet hygienisch...

12 Laatst bewerkt door Bommeltje (18-02-2013 10:51)

Gewoon in een goede taartdoos op de grond zetten.. Een doos is er nu juist voor om zaken die etmc omschrijft van de taart weg te houden.. desnoods even bloemenfolie om de taartdoos heen of een grote plastic zak.

De handbagage vakken zijn niet veilig genoeg, en worden echt helemaal vol gepropt.

En de veiligheidsregels omtrent vloeistoffen geld niet voor zaken als taart, maar voor verpakte vloeistoffen (en je taart gaat gewoon door de scanner  :Y  ) Dus geen vijl in verpakken!  :lol:

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

13

Is een taartcaddy niet handiger dan een taartdoos? Voor een ronde taart kan je ze al voor €5 bij de Xenos halen. Sluit goed af is steviger en frisser dan een kartonnen doos op de grond zetten.

14

Neem je een stukje antislip mee? Is zo handig (turbulentie)! Ik zou ook nog een zak om de doos doen, just to be sure!

Succes!

Jacqueline

15

Niet de vliegmaatschappij maar de douane beslist!
officieel mag je geen eten en drinken in een land importeren.

Er zijn uitzonderingen voor dieet artikelen met een doktersvoorschrift erbij en dan nog moet het voedsel ingeblikt of vacuum zijn en niet vers!

Informeer voordat je het bij de douane in de prullenbak mag gooien+een boete

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

16

volgens mij is t wel ok binnen de EU maar dat weet k niet zeker

17

Binnen de EU is het gewoon toegestaan...

Er zijn al heel wat Cadburry repen vanuit BHX deze kant op gekomen..   :+

De acties waar ireen over schrijft zijn voornamelijk voedingsmiddelen uit het midden oosten en het caraibisch gebied.. En de praktijken die we zien op TV in Australie enzo...

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

Ik heb mijn proefbruidstaart gewoon meegenomen als handbagage en in de bagagevakken boven je hoofd gezet, gebeurt niets mee hoor!

Hij moet wel eerst nog even door de scanner :+

I never met a calorie I didn't like....

Nou het is gelukt hoor! Zit nu bij de gate, dus de taart is in ieder geval de douane door! Ze wouden wel eveb weten wat er in zat en toen ik zei een taart, wouden ze m allemaal zien!!!   :D  nu nog t vliegtuig in... Ik heb t trouwens gewoon in een taartdoos met daaromheen een plastic zak, komt vast goed! Bovendien staat mn taart niet letterlijk op de grond er zit immers een doos om! + is toch voor eigen gebruik dus maak me niet zo druk!

20

Heel veel plezier in Oostenrijk en fijne dagen met je vader.
Ik hoop dat de taart goed over is gekomen.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

21

Heel veel plezier, en fijne dagen bij je pa....laat je ons weten wat hij ervan vond??