1

Onderwerp: Victoriacake bakken met alpro soja?

Hallo

Ik heb een vraagje... Ik bak normaal gezien steeds met goede boter maar kreeg de vraag van iemand om een victoriacake te maken maar ze mag geen goede boter eten (te veel cholesterol) ze vroeg me om met magere producten te gaan werken. Maar ik lees steeds dat het juist de goede boter is die de cake zo lekker maken!
Zou ik het eventueel toch kunnen vervangen met alpro soja?
De cake zal dan gevuld worden met slagroom (dewelke dan weer pfff) en met suikervrije confituur
Heeft er iemand ervaring mee???
De taart moet gemaakt worden tegen 26 februari.

Alvast bedankt
Fanny

2

Re: Victoriacake bakken met alpro soja?

Ik denk dat het wel kan hoor. Zelf heb ik een hele tijd cake gebakken met BONA of Gouda's Glorie voordat ik overstapte op echte roomboter.

Zolang het maar geen light producten zijn, want daar zit te veel water in.

3

Om te bakken kun je ook vloeibare blue band met roombotersmaak gebruiken.
Niet zo lekker als roomboter, maar is een goed alternatief. Omdat deze blue band helemaal plantaardig is, dus ook beter voor je cholesterol.
Alpro soja is heel goed voor mensen die geen melkeiwit kunnen verdragen maar minder lekker dan de blue band.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

4

mamski schreef:

Om te bakken kun je ook vloeibare blue band met roombotersmaak gebruiken.
Niet zo lekker als roomboter, maar is een goed alternatief. Omdat deze blue band helemaal plantaardig is, dus ook beter voor je cholesterol.
Alpro soja is heel goed voor mensen die geen melkeiwit kunnen verdragen maar minder lekker dan de blue band.

Bedankt hoor, maar ik denk als Belgje dat ik Blue band niet ga vinden (((( Maar ga toch eens kijken. Bedankt hoor