1

Onderwerp: Cakebord van royal Icing

Ik heb het volgende probleem: ik heb een vegetarische moeder die graag een taart voor haar zoon wil. het liefst in marsepein, omdat daar geen gelatine in zit. nu is de marsepein om de taart mee te bedekken, geen probleem, die kan ik in elke winkel krijgen, maar om te boetseren wordt moeilijker, en ik heb alles in fondant hier liggen. zoonlief mag het wel eten. ( ik kan ook beter met fondant werken  :/ )Ik zat te denken, als ik een taart maak en een topper met daarop de angrybirds, zodat ze de topper er af kunnen halen als ze gaan snijden en er dus geen fondant op de taart zit.

Het probleem is alleen dat ik hier niet zomaar even op de korte termijn een cakeboard kan regelen, (het is voor volgende week) maar als Wij hier peperkoekhuisjes maken dan gebruiken Wij glazuur en die wordt keihard. Dit kun je ook makkelijk groen kleuren. Ik dacht dus, als ik een ronde vorm maak van glazuur, kan er meteen beetje gras in proberen te krijgen anders strijk ik heb glad, en dan goed laten drogen. dan zou ik dit als cakeboard kunnen gebruiken, en hier de fondantfiguren op plaatsen. zou dit werken? en zo ja zou ik er dan nog wat plastic tussen de taart en de topper moeten doen?

Bedankt voor een antwoordt! :)

Re: Cakebord van royal Icing

Volgens mij denk je veel te ingewikkeld

Je kan best angry birds boetseren van marsepein, dus is je probleem ook opgelost toch?

I never met a calorie I didn't like....

3

glazuur breekt wel snel en kan niet tegen vocht (koelkast) en wat taartenprinsesje zegt, gewoon met marsepein maken, gaat prima

4 Laatst bewerkt door Esthervv (18-02-2013 12:43)

taartenprinsesje schreef:

Volgens mij denk je veel te ingewikkeld

Je kan best angry birds boetseren van marsepein, dus is je probleem ook opgelost toch?

Het probleem is dat ik de marsepein die geschikt is om mee te boetseren hier nooit voor volgende week krijg, de "gewone" marsepein hier is te grof om mooi mee te werken, (werkt voor simpele roosjes)  en ik kan alleen maar  wit, roze en groen krijgen. Daar kom je niet ver mee en het zou mij een godsvermogen kosten om alle kleuren aan te schaffen in marsepein.... dus het probleem blijft helaas staan!......... zal dus een andere oplossing moeten vinden :s

Heb je zelf geen kleurstof dan?

En een gewoon taartkartonnetje?

Je kan altijd een stukje van een gebaksdoosje gebruiken als kartonnetje die hebben ze daar ook wel toch? Dan plak je daar een laagje fondant of marsepein op, en daarop je boetseersel

Je kan ook zelf marsepein maken, en je kan ook tylose in kant en klare marsepein doen. Dat werkt niet zo goed als bij fondant, maar helpt zeker wel!

I never met a calorie I didn't like....

6

Ik heb wel kleurstóffen, maar niet van die kwaliteit dat ik daar mooi zwart of rood mee krijg..... dat wordt roze en grijs. Mijn ouders gaan in april naar Nederland en er gaat een flinke boodschappenlijst mee  :Y . Hier kost alles snoeiduur  :s.  een stukje karton zou ook inderdaad werken, daar heb ik nog niet aan gedacht! zal morgen hier eens in de winkel er een gaan kopen! Is dit wel stevig genoeg dan? (ik maak meestal alleen maar taarten voor mijzelf of vrienden, dus ben niet veel gewend hoor! :nooo )

7

Esthervv schreef:

Ik heb wel kleurstóffen, maar niet van die kwaliteit dat ik daar mooi zwart of rood mee krijg..... dat wordt roze en grijs. Mijn ouders gaan in april naar Nederland en er gaat een flinke boodschappenlijst mee  :Y . Hier kost alles snoeiduur  :s.  een stukje karton zou ook inderdaad werken, daar heb ik nog niet aan gedacht! zal morgen hier eens in de winkel er een gaan kopen! Is dit wel stevig genoeg dan? (ik maak meestal alleen maar taarten voor mijzelf of vrienden, dus ben niet veel gewend hoor! :nooo )

sprak vandaag met de moeder, en er mag een stukje vrijgelaten Worden met de versiering op de taart, de rest van het fondant mag er gewoon op..... probleem opgelost :) erg fijn!