Onderwerp: Cakebord van royal Icing
Ik heb het volgende probleem: ik heb een vegetarische moeder die graag een taart voor haar zoon wil. het liefst in marsepein, omdat daar geen gelatine in zit. nu is de marsepein om de taart mee te bedekken, geen probleem, die kan ik in elke winkel krijgen, maar om te boetseren wordt moeilijker, en ik heb alles in fondant hier liggen. zoonlief mag het wel eten. ( ik kan ook beter met fondant werken )Ik zat te denken, als ik een taart maak en een topper met daarop de angrybirds, zodat ze de topper er af kunnen halen als ze gaan snijden en er dus geen fondant op de taart zit.
Het probleem is alleen dat ik hier niet zomaar even op de korte termijn een cakeboard kan regelen, (het is voor volgende week) maar als Wij hier peperkoekhuisjes maken dan gebruiken Wij glazuur en die wordt keihard. Dit kun je ook makkelijk groen kleuren. Ik dacht dus, als ik een ronde vorm maak van glazuur, kan er meteen beetje gras in proberen te krijgen anders strijk ik heb glad, en dan goed laten drogen. dan zou ik dit als cakeboard kunnen gebruiken, en hier de fondantfiguren op plaatsen. zou dit werken? en zo ja zou ik er dan nog wat plastic tussen de taart en de topper moeten doen?
Bedankt voor een antwoordt!