1

Onderwerp: Eerste 'klacht'... en nooit klachten

Voor de dochter van een collega; een double barrel. Want oh, wat ziet dat er mooi uit, zo hoog. Ja dat doet het, maar oei wat lastig bekleden. Uiteindelijk maar 1 miniplooitje overgehouden en die dus met gemak kunnen verstoppen. Dus ik was nog best tevreden over deze last minute  :D
Maar toen!...Kreeg ik een "we hebben wel 1 opmerking..."
Ze vonden het wel gek staan dat de onderste taart dan niet zo mooi is aan de bovenkant. Die had ik wel lekker afgesmeerd, maar daarna gewoon het kartonnetje met de bovenste taart erop.

Dusss, ik heb een vraagje: hoe doen jullie dat met een double barrel? Ik kan natuurlijk twee bekleedde taarten stapelen en de naad camoufleren met een leuke rand ofzo, maar dat past nou eenmaal niet bij alle ontwerpen. Misschien dan toch gewoon een cirkel marsepein op de onderste taart?

En gelukkig was het "echt alleen opbouwende kritiek hoor" want ik moet wel voor broertje en papa en mama ook de taart maken. Phew!  :D

O, teut teut weer... :o  Deze gaat het over:

http://i48.tinypic.com/2e214zp.jpg

En de achterkant... Hey, nog een plooi! De belichting is weer genadeloos... ;)

http://i48.tinypic.com/1zlch3p.jpg

Maar sammie is niet voor 1 tegenvaller te vangen, dus stoot zich graag twee keer aan dezelfde barrel (?jaja...)
Deze was alleen maar moeilijker :+ , want een stuk kleiner (12cm, bijna 15cm hoog)
Voor mama, vandaar de "nooit klachten" :lol: :

http://i45.tinypic.com/11kghe0.jpg

Groetjes,
Sandra

Re: Eerste 'klacht'... en nooit klachten

Sorry, ik kan je niet helpen, maar ik vind je taarten er super mooi uitzien!

groetjes, Karin

3

Ik lees even mee  :)
Nog nooit van een double barrel taart gehoord :|
Dus ik ben benieuwd naar de reacties.  Je gaat trouwens toch niet de bovenzijde van een taart bekleden die de binnenzijde is van een taart??
Maar ik ben benieuwd naar reacties hierop!

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,
.........tot je ze uitvoert.

misschien gewoon geen kartonnetje ertussen? Ik heb wel eens een extra hoge taart gemaakt door 2 beiscuits op elkaar te doen maar dat ging zonder kartonnetje gewoon goed hoor(misschien geluk gehad haha)

Dan snijden ze wat kleinere stukken zeg maar omdat ie zo hoog is

Wist niet dat 2 taarten op elkaar double barrel (dubbel vaatje?) heet. Maar voor zover ik heb gezien doen de meesten het zoals jij het hebt gedaan. En je kunt dan volgens mij gewoon aansnijden zonder de bovenste taart er af te halen. Je haalt er dan steeds een stukje af en snijdt tot aan het kartonnetje (dat heb je dus wel nodig). En inderdaad als de hele bovenste taart op is, dan blijft er iet zo'n mooi taartje over. Maar dat is ook zo met een stapeltaart. Optie is denk ik om de bovenste taart er af te halen en te beginnen met de onderste taart.

Overigens spreek ik niet uit ervaring, alleen maar over wat ik gezien heb op het net.

7 Laatst bewerkt door zoete kunst (18-02-2013 16:28)

Heb toevallig ook pas een stapeltaart (http://www.deleukstetaarten.nl/forum/viewtopic.php?id=218522; de taart voor de zusjes)gemaakt waarvan 1 van de 3 taarten een dubbele was ( 15 cm hoog) Heb hem gewoon gemaakt als 1 hoge taart, dus zonder karton ertussen. Was er zelf bij om hem aan te snijden en heb gewoon dunnere stukken gesneden. Geen probleem. Als je hem echt als 2 taarten zou willen bekleden dan zou ik op de onderste taart een plak marsepein/ fondant leggen daarna de bovenste taart erop met karton en het geheel als 1 taart bekleden.Niet zozeer omdat dit er mooier uit zou zien ( een stapeltaart is immers alleen mooi zolang hij niet aangesneden is) maar wel omdat je anders bij de onderste stukken erg weinig marsepein/ fondant hebt.

Zoete groetjes, Marjolein

8

@Paola Ik ben ook benieuwd naar reacties...! Een taart met deze verhoudingen is erg mooi om te zien, maar de ontvanger moet natuurlijk ook na het aansnijden nog tevreden zijn  :s

@cakesspecially4u Klinkt logisch, alleen was deze taart 25cm doorsnee en 20cm hoog... dan moet je denk ik wel erg smal snijden...?

9

Sandra80 schreef:

@Paola Ik ben ook benieuwd naar reacties...! Een taart met deze verhoudingen is erg mooi om te zien, maar de ontvanger moet natuurlijk ook na het aansnijden nog tevreden zijn  :s

@cakesspecially4u Klinkt logisch, alleen was deze taart 25cm doorsnee en 20cm hoog... dan moet je denk ik wel erg smal snijden...?

Ik vind het wel een leuk topic namelijk :D
Wil graag van alles leren, vind het ook een mooie taart, zo hoog!
Dus ik lees lekker mee :)

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,
.........tot je ze uitvoert.

10

@koekenbakkerbrinky Ze hebben de bovenste er ook niet afgehaald, maar idd aangesneden zoals je beschrijft. Maar vervolgens is het anders dan met een stapel; die is laag voor laag bekleed en dan zit dus onder elk kartonnetje weer een 'afgewerkte' taart. In dit geval is de onderste taart alleen rondom bekleed en niet van boven, dus kijkt de klant op kale biscuit als de bovenste op is...

@ zoete kunst Denk je dat dat ook werkt bij dit formaat, smaller snijden? Hoe groot was jouw taart? Ik denk ook dat ik er de volgende keer een laag marsepein tussen doe...

11

Had er ook nooit van gehoord.....
Maar ik zou wel een lapje marsepein op de onderste leggen. Dit doe ik bij mijn prinsessentaarten ook, en deze stut ik ook...Nadat ik het lapje erop gelegd heb zet ik de bovenste erop en smeer dan af

12

geen flauw idee.. ziet er gaaf uit! en hoe heb je die bloemetjes toch gemaakt met die bochtjes erin?

13

Ik vind hem ontzettend gaaf, maar zou denk ik ook een ronde plak marsepein of fondant bovenop taart 1 gelegd hebben, alvorens de tweede er op te plaatsen.

14

Hij is heel mooi, maar zou idd de vlg keer wel een rondje marsepein of fondant op de onderste taart doen. Dan karton en dan de volgende taart erop. Zo doe ik het iig met de barbietaart.

Vind de stapel voor je moeder erg fleurig  :thumb:

Groetjes, Michaela.
A balanced diet is a cookie in each hand.

15

Sandra80 schreef:

@koekenbakkerbrinky Ze hebben de bovenste er ook niet afgehaald, maar idd aangesneden zoals je beschrijft. Maar vervolgens is het anders dan met een stapel; die is laag voor laag bekleed en dan zit dus onder elk kartonnetje weer een 'afgewerkte' taart. In dit geval is de onderste taart alleen rondom bekleed en niet van boven, dus kijkt de klant op kale biscuit als de bovenste op is...

@ zoete kunst Denk je dat dat ook werkt bij dit formaat, smaller snijden? Hoe groot was jouw taart? Ik denk ook dat ik er de volgende keer een laag marsepein tussen doe...

Mijn taart was 15 cm hoog ( bij een doorsnede van 20 cm) en dan is het goed te doen om smalle stukken te snijden. Bij een taart van 20 cm hoog zou ik hem in 2 -en doen anders heb je dinerborden nodig om een stukje taart op te  leggen.

Zoete groetjes, Marjolein

16

Dit klinkt vast heel erg dom, maar ik snap echt geen bal van dit topic of van het probleem.....ik zie een super mooie beklede taart, kan iemand mij uitleggen hoe of wat?

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

17

Waarschijnlijk ben ik ook dom.... Want ook ik begrijp het niet. Je bekleed toch eerst nummer een helemaal en dan nummer twee helemaal en daarna zet je ze op elkaar...toch? Dus ik snap het "lapje" niet helemaal.

Bakken is mijn passie!!!

18

Nee hoor, niet dom, duurde bij mij ook even  ;)
Waar het om gaat is dat je twee taarten boven op elkaar zet om een hoge taart te krijgen. Het is dus geen stapel.

Om hem stevigheid te geven, doe je er een taartkarton tussen, maar daardoor is de taart verdeeld in 2 delen bij het aansnijden. De ontvanger vond dat er niet zo mooi uitzien.

Dit kun je dus voorkomen door:
- een lapje marsepein tussen onderste taart en karton te doen
- het in zijn geheel te bekleden, niets er tussen en dan smalle punten snijden.

Toch?

19

Esmaatje schreef:

Nee hoor, niet dom, duurde bij mij ook even  ;)
Waar het om gaat is dat je twee taarten boven op elkaar zet om een hoge taart te krijgen. Het is dus geen stapel.

Om hem stevigheid te geven, doe je er een taartkarton tussen, maar daardoor is de taart verdeeld in 2 delen bij het aansnijden. De ontvanger vond dat er niet zo mooi uitzien.

Dit kun je dus voorkomen door:
- een lapje marsepein tussen onderste taart en karton te doen
- het in zijn geheel te bekleden, niets er tussen en dan smalle punten snijden.

Toch?

Oooh zoooo nu begrijp ik het. Sorry..... Blond.
Maar ik zou er ook geen karton tussen doen.
Want het kan toch gewoon op elkaar??
Hoeveel cm hoog word de taart dan ongeveer??
Want mijn taarten vinden mensen al zo hoog....

Bakken is mijn passie!!!

20

Nu ik het zo terug lees dacgt ik eigenlijk aan twee apart beklede taarte, welke op elkaar zijn gezet met daar nog een laag bekleding over heen maar dat is ht dus ook niet. Double barrel betekent volgens mij twee vaten....dus tja...ik dacht dat het zo was  :think:

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

21

@carla15 Die bloemetjes zijn heul gemakkelijk :)  Het zijn halve cirkeltjes die zijn geplooid. De geplooide kant is dan breder en aan de andere kant krijg je een puntje. Met de puntjes naar binnen, maak je daar zo een halve bol van.

@zoetekunst Haha! Je maakt een grapje over dinerborden, maar ik heb om de eoa reden heel lang geen gebaksbordjes gehad en serveerde taart toen op ontbijtborden. Scheelde toevallig wel een beetje met het knoeien! :lol: Tanx voor je reactie, misschien is het beter om een dubbelhoge niet groter te maken dan die van jou, zodat ik zonder stutten kan en ze gewoon dunne plakken kunnen snijden.

@Esmaatje Ik weet de definitie van stapel niet precies, maar de onderste was gestut en de bovenste erop gestapeld...dus ik vond het wel een gestapel ;) Als de onderste gewoon was bekleed, was het wel een stapel?

@Manon-dennis Ik had eea op internet opgezocht en de meesten stutten toch echt... http://partycakescanberra.wordpress.com … rrel-cake/
Ik denk dat de maat er wel toe doet; hoe groter, hoe eerder hij onder zijn eigen gewicht bezwijkt...?
Deze was 25cm doorsnee en 20cm hoog

@Tigrasas Het is wat het is... Ik praat ook alleen maar na wat ik lees en hoor. En een beetje met leuke termen gooien!  ;)  :lol:

Nu ik het hierboven allemaal lees, zou ik inderdaad wel het kartonnetje laten zitten. Is gewoon handig bij het aansnijden, maar inderdaad is het wel wat weinig marsepein/fondant op de onderste taart. Dus een extra lappie is dan wel zo lekker. Of je moet die overhouden voor de mensen die graag zonder willen (die zijn er namelijk altijd!! :Y )

Volgens mij ben je er wel uit! O ja, je krijgt inderdaad wel erg grote (lange smalle stukken bij 25cm waarvoor je letterlijk ontbijtbordjes nodig hebt!

23 Laatst bewerkt door Lientje (19-02-2013 15:29)

dubbel gepost

24

Ik weet niet wat een dubble barrel is. Maar wat ik wel weet is dat je juist bij hele hoge taarten er een kartonnetje tussen moet doen omdat anders de taartpunten veel te hoog worden. Dat doe ik bij een barbietaart ook.

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje vreemde beredenering van die mensen. Zeker hele erge marsepein lievelingen?? hihi

25

Niet alles gelezen, maar ik heb eerst een rondje marspein erop gedaan, dan een kartonnetje en daarna op elkaar en bekleed. Reden? Van die hoge punten lijkt mij persoonlijk irritant en zonder marsepein bovenop minder lekker.