1 Laatst bewerkt door renata2 (11-02-2013 13:41)

Onderwerp: welke verhouding marsepein?

ik heb al meerdere soorten marsepein gekocht, maar de meeste vind ik erg stug en het scheurt snel. nu vraag ik me af welke verhouding van funcakes je hebt beste kunt gebruiken voor bekleden (dus makkelijk te kneden en zonder scheuren)?. 1:3 of 1:4. of toch 1:2 van een ander merk?
ik hoor ook goede verhalen over in2bake, maar welke verhouding hiervan is fijn?
iemand ook ervaring met de sweet choice van wendy (1:2) met bekleden?

2

Re: welke verhouding marsepein?

Sweet choice is van In2Bake en vind ik dan ook wel prettig werken. Als ik marsepein van Funcakes koop ik altijd 1:3. Deze is wat zachter en smaakt tenminste een beetje naar amandel. 1:4 krijg ik niet gekneed zo stug als dat het is.
1:2 kan heel lekker werken. Het marsepein van Sligro vind ik bijvoorbeeld perfect, maar 1:2 kan ook TE zacht zijn. Daardoor kan het plakken als de nete en heel snel scheuren als je het oppakt. Als je met marsepein boetseert is 1:2 wel fijn werken en erg lekker opeten.

3

Pinqui schreef:

Sweet choice is van In2Bake en vind ik dan ook wel prettig werken. Als ik marsepein van Funcakes koop ik altijd 1:3. Deze is wat zachter en smaakt tenminste een beetje naar amandel. 1:4 krijg ik niet gekneed zo stug als dat het is.
1:2 kan heel lekker werken. Het marsepein van Sligro vind ik bijvoorbeeld perfect, maar 1:2 kan ook TE zacht zijn. Daardoor kan het plakken als de nete en heel snel scheuren als je het oppakt. Als je met marsepein boetseert is 1:2 wel fijn werken en erg lekker opeten.

bedankt voor je reactie. die in2bake/sweet choice die jij gebruikt, is dat 1:2?

4

Moet ik even voor je opzoeken. Ik dacht het wel, maar daar kom ik nog op terug.

5

Ik zou Zeelandia 1:3 eens proberen: heerlijk om mee te werken, makkelijk uit te rollen......

Zeelandia rules (is mijn eigen ervaring)!  :lol:

6

annick67 schreef:

Ik zou Zeelandia 1:3 eens proberen: heerlijk om mee te werken, makkelijk uit te rollen......

Zeelandia rules (is mijn eigen ervaring)!  :lol:

Daar ben ik het deels mee eens. Het smaakt heerlijk, maar ik vind het wel plakkerig  :o

7

In het begin gebruik ik funcakes marsepein 1:3 maar hij scheurt snel daarna gebruik ik zeelandia marsepein 1:3 mijn probleem is opgelost.
Bij spullenvoorjetaart kunt je de zeelandia marsepein per kg kopen.

8

Pinqui schreef:

heb je het nog op kunnen zoeken?

9

renata2 schreef:
Pinqui schreef:

heb je het nog op kunnen zoeken?

Ik heb 1:4 van in2bake in mijn kast liggen

10

Ik vind de in2bake en zeelandia marsepein erg op elkaar lijken qua smaak en structuur. Al vind ik de in2bake ietsje steviger. FunCake vind ik niks :nooo  :o , zowel smaak als structuur. Deze gebruik ik alleen om te boetseren, omdat deze redelijk hard is...

11

Esther68 schreef:

Ik vind de in2bake en zeelandia marsepein erg op elkaar lijken qua smaak en structuur. Al vind ik de in2bake ietsje steviger. FunCake vind ik niks :nooo  :o , zowel smaak als structuur. Deze gebruik ik alleen om te boetseren, omdat deze redelijk hard is...

Funcakes is idd kneiterhard. Als ik het uit nood gebruik dan is het al wel de 1:3. De 1:4 en de voorgekleurde blokken moet ik serieus warmer maken in de magnetron wil ik uberhaupt het blok kunnen kneden en de smaak is vooral suikerzoet. Amandel proef je er niet echt in terug

12

Esther68 schreef:

Funcakes is idd kneiterhard. Als ik het uit nood gebruik dan is het al wel de 1:3. De 1:4 en de voorgekleurde blokken moet ik serieus warmer maken in de magnetron wil ik uberhaupt het blok kunnen kneden en de smaak is vooral suikerzoet. Amandel proef je er niet echt in terug

13

Ik ben ook heel erg tevreden over Zeelandia marsepein! :Y
Zelf koop ik dat altijd in Purmerend bij Piece of cake!

14

liesje13 schreef:

gebruik je voor bekleden 1:3 of 1:2?

15 Laatst bewerkt door liesje13 (15-02-2013 19:34)

renata2 schreef:
liesje13 schreef:

Ik gebruik 1:3 voor het bekleden.
En de prijzen zijn daar voor mij erg aantrekkelijk!
Wat ook fijn is dat ze het verkopen in verschillende grammen!
(vanaf 500 gram)

16

liesje13 schreef:
renata2 schreef:
liesje13 schreef:

Ik gebruik 1:3 voor het bekleden.
En de prijzen zijn daar voor mij erg aantrekkelijk!
Wat ook fijn is dat ze het verkopen in verschillende grammen!
(vanaf 500 gram)

bedankt voor je antwoord! ga ik dat ook eens proberen.

17

Esther68 schreef:

bedankt voor je antwoord. is die in2bake lekker te kneden? je gaf aan dat hij iets steviger is dan zeelandia of is dat juist fijn? gebruik je 1:3?

18

renata2 schreef:
Esther68 schreef:

bedankt voor je antwoord. is die in2bake lekker te kneden? je gaf aan dat hij iets steviger is dan zeelandia of is dat juist fijn? gebruik je 1:3?

Zeelandia is echt wel lekker zacht. Het kneed en kleurt heerlijk, maar daardoor is het ook iets plakkeriger. In het begin vond ik het daardoor best moeilijk werken. In2Bake is iets minder zacht en plakkerig, maar nog steeds wel heel goed te kneden. Het is iig geen hard blok wat eerst echt warm moet worden voor je er wat mee kan. Ik ben er dus wel happy mee.