1

Onderwerp: zandkasteel aan zee voor mijn zoontje zijn 2de verjaardag

mijn zoontje is 19 feb jarig en we hebben zijn verjaardag vandaag gevierd. met deze taart.
vind hem zelf best wel goed gelukt.
was best wel trots en blij met deze taart.
ben benieuwd wat jullie er van vinden en hoor graag jullie mening en eventuele op en aanmerkingen

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3BCMDXZA.jpg

groetjes angelique

Re: zandkasteel aan zee voor mijn zoontje zijn 2de verjaardag

Erg leuk! Is alles van cake of biscuit?
Knap gedaan!

Ik heb het taartenvirus te pakken: www.choicetaarten.nl of Like mijn facebookpagina

3

errug leuk!

Super  :thumb:

Iedere taart met liefde gemaakt!
www.facebook.com/HetLiefsteTaartje

ja alles is gemaakt van biscuit. dus alles is eetbaar.
bedankt voor het compliment

6

Erg mooi gedaan (ook omdat alles eetbaar is).
Waar heb je het zand mee gemaakt?

Herinner je gisteren, droom over morgen, maar leef vandaag!

7

Wauw, echt heel erg mooi!!! Hier zou ik wel een how to... van willen!

het zand is gemaakt van gemalen biscuit koekjes met een paar gemalen sprits koekjes wat kristal suiker en een klein beetje bruine basterd suiker gemengd. dit om wat verschillende kleuren te krijgen voor realistischer effect.

een how to heb ik niet, heb veel op internet gezocht en ben uit eindelijk op dit resultaat uit gekomen.
als er vragen zijn van hoe ik iets heb gemaakt kunnen die altijd gesteld worden en ik zal zo goed mogelijk proberen uit te leggen hoe ik het gemaakt heb

9

Dank je wel voor je antwoord!!

Herinner je gisteren, droom over morgen, maar leef vandaag!

10

Dank je voor de info. Ik ben erg benieuwd naar hoe je die torentjes hebt gemaakt!

11

de torens heb ik als volgd gemaakt.
met een rond uitstekertje allemaal rondjes uit gestoken uit een plak biscuit. ik heb een dowel genomen en op de juiste maat van de hoogte van mijn toren afgezaagd ( een cm korter aangezien hij niet mag uitsteken) ik ben aan die dowel de biscuit gaan rijgen met tussen elke laag een laagje vulling naar keuze. ik heb de dowel tot ongeveer 3/4 de bedekt op deze manier. van de biscuit die overbleef, heb ik de kegeltjes van de bovenkant voor op de toren gemaakt. ik heb deze biscuit vermalen en gemengd met de vulling die ik over had. van dit mengsel heb ik de kegels gekneed. ik heb toen los van elkaar de kegel en dowel met de ronde plakken biscuit eerst afgesmeerd met botercreme voor het laten plakken van de marsepein. na het bekleden van de kegel en het stapeltje biscuit op de dowel heb ik de kegel ook op de dowel geregen. als afwerking heb ik een strookje marsepein over de 2 delen geplakt. en dit kwam ook goed uit aangezien het zandkasteel ook zo`n randje heeft. hierna heb ik ze ingesmeerd met piping gel en hier overheen het zand gestrooid.
als de torens te zacht zijn kan je ze ook even een half uurtje in de vriezer leggen dan worden ze iets steviger waardoor het iets makkelijker gaat

ik hoop dat het zo duidelijk is. zo niet dan hoor ik het graag.

12

Helemaal duidelijk, bedankt voor de uitleg! Wat een werk heb je hieraan gehad zeg!

13

Helemaal duidelijk, bedankt voor de uitleg! Wat een werk heb je hieraan gehad zeg!