1

Onderwerp: Invriezen van gedecoreerde taarten

Heeft er iemand ervaring met het invriezen van gedecoreerde taarten? (Met massa ticino)
Onze drieling wordt op 2 mrt 1 jaar en ik wil voor ieder een eigen taart maken. Ik heb niet al te veel tijd en wil niet op de laatste avond nog tot diep in de nacht de  taarten versieren. Vandaar dat ik nu al wil beginnen en de taarten gedecoreerd en al invriezen.
Graag jullie expertise
Groetjes uit Oostenrijk.
Duffy78

2

Re: Invriezen van gedecoreerde taarten

Ik heb even je andere bericht gemeld bij de moderators. Het staat bij de voorstelberichten en één keer een bericht plaatsen is hier voldoende.

Om je te helpen... invriezen heb ik wel een aantal keer gedaan.  Ik weet niet wat massa ticino is  :/  maar taart gaat hier de vriezer in met kleine decoraties. Boetseersels zet ik er later op. Een aantal uur van te voren haal ik de taart uit de vriezer en zet dit in een koele omgeving weg.

3

Hi Jufje A,
Dank je voor de tip. Dat eerste berichtje in bij de voorstelberichten was een foutje.

Groetjes

4

Hi Jufje A,
Dank je voor de tip. Dat eerste berichtje in bij de voorstelberichten was een foutje.

Groetjes

5

Hi Jufje A,

Groetjes

6

Hi Jufje A,

Groetjes

7

Oeps foutje. Weet niet waarom bovenstaande er nu 4 x staat

8

Massa ticino (ik weet niet of dit ook zo in het Nederlands heet, ik woon namelijk in Oostenrijk) komt uit Zwitserland en is vergelijkbaar met rolfondant alleen iets steviger. Het smaakt ook iets anders. Ik weet verder niet precies wat het is. Ik verwerk het als rolfondant. Omdat het steviger is, vind ik het fijner, daardoor kan je het iets dunner uitrollen.

9

Invriezen gaat prima, maar je moet wel op de juiste manier ontdooien.
24 uur van te voren in de koelkast ZONDER plastic o.i.d. Het moet langzaam gebeuren. Tegen het vocht kan je een paar schaaltjes zout in de koelkast zetten.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties