1

Onderwerp: Krijg marsepein niet eruit, sweet choice by Wendy mat.

Ik ben bezig met een taart en wilde mijn nieuwe mat van Wendy proberen, het is deze. Hij is er ook van Wilton maar de dame van de taartenwinkel zei dat ze allebei uit dezelfde fabriek komen. Ze had alleen deze dus. http://img40.imageshack.us/img40/5715/matkp.jpg

Heb dus het marsepein erin gedaan maar kreeg het er niet uit, ook de mat gevuld en 10 minuutjes in vriezen, maar blijft maar plakken..... wat te doen?

Groetjes Brenda

2

Re: Krijg marsepein niet eruit, sweet choice by Wendy mat.

Misschien dat insmeren met crisco helpt?

Heb het probleem trouwens niet gehad met de wilton molds die hoefde ik ook niet in te smeren met crisco.

Succes!

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

3

Crisco heb ik niet meer in huis, kan iets anders ook helpen?

Ik heb ook zo'n roosjesmat van wilton en die werkt super, hoef ik niet in te smeren of in de vriezer, gaat als een trein.
Wordt van deze mat zo niet echt blij.... :(

Maar dank je wel voor je antwoord!

Groetjes Brenda

4

Zou het helpen als ik roomboter laat smelten en dat eerst in de mat doe? Of wordt het dan een erg zooitje?

Groetjes Brenda

5

ik vermoed dat dat nog al een vieze boel gaat worden..

Dan nog liever wat arachide olie op je handen smeren en daar de mat lichtjes mee insmeren.. maar wel een heel klein beetje

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

6

Heb je toevallig maizena in huis? Dan daar je mat (lichtjes) mee bepoederen  :Y Poedersuiker werkt ook, maar geeft wel (meer) vlekken op de je marsepein.

Verder is mijn ervaring dat die siliconenvormen en matten vaak een 'inwerktijd' hebben.... Hoe langer je ze gebruikt, hoe beter het gaat. Dus niet opgeven, maar blijven proberen: komt vanzelf goed  :)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

7

Met maizena gaat het wel iets beter, dank je wel voor de tip. Maar het werkt niet echt super hoor, maar moet ook eerlijk zeggen dat ik onderhand mijn geduld al aardig verloren heb..... :grr:

Groetjes Brenda

8

Deze matten zijn erg stug.
Crisco werkt bij mij prima, gebruik wel fondant.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

9

Ik heb die ook en gebruik maizena er bij, en eruit halen is geen probleem, beetje omvouwen en het valt er zo uit

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

10

je moet het matje wel ombuigen
dat gaat het goed, gewoon bijna dubbelvouwen.