1

Onderwerp: Help 500 cupcakes

Hoy dames, vraagje.  Ik moet voor een bijeenkomst 500 cupcakes maken. Ze zeiden zelf dat gewoon een cakeje met muisjes erop goed was. Yayks!!! Ik moet ze zaterdag 14.00 klaar hebben. Toefje van botercreme is geen optie vanwege vervoer en het uitdelen gaat er grof en snel aantoe. Dus handle with care gebeurd niet. Wat o wat kan ik doen. Dacht aan zo een cupcake top van karen davies maar hoe lang van tevoren kan ik het maken en hoe zorg ik ervoor dat het niet hard word. Alvast bedankt. :s

Re: Help 500 cupcakes

500.. jemig de pemig! Hangt allemaal een beetje af wat je aan tijd beschikbaar hebt in de dagen vooraf. En wat je maximale hoeveelheid is die je tot nu toe hebt gemaakt en hoelang je daar over gedaan hebt. Heb je een vriezer tot je beschikking waar minimaal de helft in past?

Als het met weinig aandacht uitgedeeld wordt is een bovenkant die hard hoort te zijn misschien juist handig, zoals laagje fondant/ marsepein, zonder 3d versiering, maar gewoon platte versiering.
Is het voor een geboorte i.v.m. de muisjesvraag?

3

Re: Help 500 cupcakes

cake met muisjes is erg lekker hoor :Y

ik zou op ieder cakeje met een glaceermes wat creme doen en deze dopen in de muisjes zodat de bovenkant helemaal vol met muisjes zit
lijkt mij t makkelijkste en snelste gaan
je moet er tenslotte 500!  vantevoren bakken in vriezer doen en s,morgens creme en muisjes op de nog bevroren cupcakes doen, die zijn zo gedooid en blijven op deze manier t lekkerste

ik denk dat je t je heel moeilijk maakt als je uitgebreid gaat decoreren en de vraag was toch met muisjes?

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

4

Re: Help 500 cupcakes

Oja vergeten te melden , ik heb net een baby gekregen dus vroeg opstaan en het maken is ook geen optie

5

Re: Help 500 cupcakes

Ik heb voor vrijdag een oppas nichtje dus ga ik de hele tijd cakejes bakken. Ik heb nl een amerikaanse koelkast dus de vriezer is niet erg groot. Dat muisjes ideetje is leuk maar ik vind het gewoontjes of ligt het aan mij. Dat fondant marsepein ideetje spreekt mij meer aan maar kan ik het bv vandaag 100 morgen 100 enz maken. Hoe berg ik het op en blijft het wel zacht. Moet ik liever marsepein gebruiken of liever fondant of half marsepein half fondant. Als dat kan dan kan ik steeds als die kleine slaapt een paar maken. Alvast bedankt

6

Re: Help 500 cupcakes

Djes schreef:

Ik heb voor vrijdag een oppas nichtje dus ga ik de hele tijd cakejes bakken. Ik heb nl een amerikaanse koelkast dus de vriezer is niet erg groot. Dat muisjes ideetje is leuk maar ik vind het gewoontjes of ligt het aan mij. Dat fondant marsepein ideetje spreekt mij meer aan maar kan ik het bv vandaag 100 morgen 100 enz maken. Hoe berg ik het op en blijft het wel zacht. Moet ik liever marsepein gebruiken of liever fondant of half marsepein half fondant. Als dat kan dan kan ik steeds als die kleine slaapt een paar maken. Alvast bedankt

Oja , is geen geboorte ze willen het mij zo makkelijk mogelijk maken.

Re: Help 500 cupcakes

Gefeliciteerd met jullie baby!

Dit is even mijn persoonlijke mening, dus leg hem lekker naast je neer als het niet bij je past;

Tijd besteden aan een relatief pasgeboren baby is onvervangbaar, niks is kostbaarder dan dat (in emotionele zin). Tuurlijk is het retecool als je kunt zeggen, o, die 500 cupcakes, ja die heb ik zelf gebakken en gedecoreerd, kostte me 3 dagen, maar dan hebben jullie wel even zelfgebakken en speciaal door mij gemaakte cupcakes. Alom complimentjes..  :)  Maar in de praktijk heb je 2-3 dagen van je baby gemist, ben je hormonaal nog niet helemaal toerekeningsvatbaar.  ;)  heeft je baby naar je nichtje voor het eerst gelachen (bij wijze van)...

Maar goed, jij bent mij niet.. dus wie weet heb je dit nou net even nodig om er uit te zijn. Dan is het vast een goed plan.
Dan nog zou ik zonder ruime vriezerruimte het meest simpele design nemen. In 1 dag krijg je er geen 500 gebakken, dus je zult ook een dag moeten bakken zonder oppas en mijn ervaring is dat dat bepaald niet opschiet. Zelf houd ik wel van muisjes, niks mis mee, en niks passender bij een geboorte. Het is lekker snel om je cakes hierin te dippen.
Ik zou het wel weten... ;)

8

Re: Help 500 cupcakes

Baby of geen baby, 500 cupcakes is een megamegamegaklus!

Heb je je echt wel gerealiseerd hoeveel tijd 500 cupcakes maken kost?
Boodschappenlijstje maken/bestellingen doen, boodschappen doen, alles klaarzetten, 20 keer alles afwassen, bakken, afkoelen, vullen of afsmeren, inpakken...
500 decoraties op de bovenkant, dat doe je ook écht niet in twee dagen ofzo... Je moet ze ook allemaal nog ergens kwijt kunnen terwijl je de cakejes aan het bakken bent.
Eén groot slagveld in je keuken, of gewoon je hele huis.

Ik ben in mijn taartcarrière heel wat uitdagingen aangegaan maar 500 cakejes gaat echt te ver. Na 200 stuks kun je denk ik ook geen cakejes meer zien, dus een leuke opdracht is het ook niet bepaald...

Als je het al aandurft, zou ik je toch die muisjes aanraden. Of sprinkles - kun je nog variëren met kleurtjes of vormpjes  :D


Mijn boute mening  ;)

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

9

Re: Help 500 cupcakes

Jullie zijn echt geweldig. Dan worden het de blauwe glinsterjes met witte botercreme. In blauwe cupkepapiertjes . Ik heb twee ovens en een kitchenaid ( de zware uitvoering ) met drie mengkommen. En vier
Voor mn zwangerschap had ik 300 muffins en was ik in vier uurtjes klaar.  Natuurlijk is het een uitdaging na zo lange tijd maar ik heb het even nodig om andere dingen te doen. Mn kindje is gelukkig niet ver maar gewoon thuis dus missen zal wel meevallen . Ik laat ze lekker in dekeuken zitten om op te passen . Liefs Djes

10

Re: Help 500 cupcakes

300 muffins in 4 uur???  :think:

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

11

Re: Help 500 cupcakes

Suuske schreef:

300 muffins in 4 uur???  :think:

2 ovens * 24 cc * max 30 minuten = 96 cc's per uur

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

12

Re: Help 500 cupcakes

Kijk, je hebt in ieder geval voldoende materialen&machines om productie te kunnen draaien ;-)

Veel succes, en vooral veel plezier met deze uitdaging!!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

13 Laatst bewerkt door Djes (18-02-2013 10:18)

Re: Help 500 cupcakes

Thanks voor de morele steun iedereen.

14 Laatst bewerkt door Djes (18-02-2013 10:19)

Re: Help 500 cupcakes

:thumb:

15

Re: Help 500 cupcakes

Ik wil jouw keuken!  :lol: (moet het doen met een combikreng paar ik met een verknipt siliconenblik precies 9 cc's per keer in kan doen)

Heel veel succes met 500 cc! Echt heel stoer dat je dat aandurft. Mocht je nog iets meer willen doen, dan kun je misschien kleine muisjes van marsepein boetseren? Kegeltje maken, twee oortjes met een druppeluitsteker en het staartje met een sugargun. Als je ze in ene luchtdichte doos bewaart blijven ze natuurlijk prima. Maar dan had je daar wel een week geleden mee kunnen beginnen denk ik.  :o

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

16

Re: Help 500 cupcakes

Djes schreef:

Jullie zijn echt geweldig. Dan worden het de blauwe glinsterjes met witte botercreme. In blauwe cupkepapiertjes . Ik heb twee ovens en een kitchenaid ( de zware uitvoering ) met drie mengkommen. En vier
Voor mn zwangerschap had ik 300 muffins en was ik in vier uurtjes klaar.  Natuurlijk is het een uitdaging na zo lange tijd maar ik heb het even nodig om andere dingen te doen. Mn kindje is gelukkig niet ver maar gewoon thuis dus missen zal wel meevallen . Ik laat ze lekker in dekeuken zitten om op te passen . Liefs Djes

ow dan is 500 ook geen probleem :)

17

Re: Help 500 cupcakes

Kijk, met 2 ovens, een zware keukenmachine en 3 mengkommen wordt het probleem al anders. Wist niet dat je al ervaring had met grote opdrachten verwerken en ook nog eens de keuken er naar had.
Dat maakt het wel anders.
Dus excuus voor mijn kritische noot. :o
Wordt nu nog steeds hard aanpoten natuurlijk, ik doe het je niet na met 500 stuks, maar met nichtje en baby erbij in de keuken wordt het zowaar ook vast nog een leuke actie.
Succes!

18

Re: Help 500 cupcakes

Helemaal niet erg hoor . Vind juist heel fijn als iemand kritiek geeft want dan kan je het meenemen in je besluit. Wat ervaring betreft heb ik nog nooit zoveel cupcakes gemaakt. Muffins is natuurlijk veel sneller. En er komt niets erop. Een cupcake is natuurlijk hele andere koek. Ik blaak van het zelfvertrouwen dus we zien wel waar het schip strand. Hahhaaha